Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: walnoot

walnoot

Zojuist wat walnoot voorbewerkt en 1 voorgedraaid. De schalen worden ongeveer 45 cm en zijn van walnoot. Kan er iemand determineren met wat voor walnoot ik hier aan het werk ben?

groeten,
    Ronald
    www.dehoutdraaierij.nl

1stewalnoot.jpg8xwalnoot.jpg

kweenie, maar het lijkt me zo gewoon Amerikaanse walnoot - Juglans nigra...

Juglans regia? Wel mooi overigens is dat er een paar paarse vlekken inzitten. Ik hoop dat die kleur blijft als de schaal droog wordt afgedraaid!
    Laatst gewijzigd door dehoutdraaierij; 08-08-12 om 22:27.

Juglans regia is de Europese walnoot - dat hout is over het algemeen lichter van kleur dan Amerikaanse walnoot. Amerikaanse walnoot heeft een beetje een 'chocolade' kleur met een hint van paars, terwijl Europees meer 'standaard' geelbruin is. Het blijven natuurlijk foto's maar wat je laat zijn doet mij eerder aan het 'paarsige' van Amerikaanse walnoot denken (dat ook veel algemener verkrijgbaar is) dan aan het geelbruin van Europese walnoot.

Mooi hout! Hopelijk heb je een schalensteker, zonde om de binnenkant tot krullen om te toveren

Black walnut : juglans nigra

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markvanzee Bekijk Berichten
    Mooi hout! Hopelijk heb je een schalensteker, zonde om de binnenkant tot krullen om te toveren
    Jazeker ik heb een schalensteker!!! mooi woord trouwens. had ik nog niet eerder gebruikt. Ik noemde het ding altijd bij zijn engelse naam; bowlsaver... Ik heb de oneway met 4 messen, geweldig ding!

groeten,
    Ronald

www.dehoutdraaierij.nl

nice ik heb de oneway ook, maar met 1 mes, die andere komen er nog bij als mn portemonnee dat toelaat..

ik ben zo vrij geweest het duitse 'schalenstecher' naar schalensteker te vertalen, ligt beter in de mond dat coring system o.i.d vind ik

Forum Rechten