Postbakje.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Ik kreeg het verzoek om een bakje te maken voor de post, wat pennen en wat briefpapier. Altijd leuk zulke projecten waar ik helemaal mijn eigen gang kan gaan. Dit weekend wist ik ineens hoe het geheel eruit moest komen te zien dus toen gelijk wat schetsen gemaakt. Vandaag begonnen met het bewerken van het hout.

IMG_4084.jpg
Hoofd kwaliteitscontrole.....snuffel..snuffel...Ja, dit is goed hout!!!

IMG_4085.jpg

IMG_4086.jpg

IMG_4087.jpg

Houtsoorten : amerikaans esdoorn (oude vloerdelen) en louro faia

Nu heb ik dus een verlijmd paneel van 43 cm breed en 120 cm lang, morgen gaat dit geheel door de vandikte-bank......arme vandiktebank......

Het zagen/verlijmen was redelijk snel klaar dus ik heb toen nog even wat andere restanten verzaagd om nog een snijplankje te maken. Dit blijkt een mooie manier te zijn om de restanten op te ruimen...hahaha....
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Altijd fijn om zelf te mogen bepalen hoe iets er uit komt te zien.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Je laat ons alweer vol spanning afwachten :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het projectje is klaar.....Was best weer een apart geheel.

IMG_4115.jpg

IMG_4116.jpg

Houtsoorten : louro faia en esdoorn
Afwerking : 3 laagjes "houtolie".....mooi spul maar oei,oei...wat een vervelende geur...toch maar weer op zoek naar een alternatief
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@ rickkoorman, Dat ziet er weer prachtig uit met die streepjes, ik heb er een vraagje over.
Als ik naar de dikte van de plank voor het vandikte-schaven kijk en naar de dikte van je gebruikt hout vraag ik mij af, wordt er altijd zoveel vanaf geschaafd?

En het hoofd kwaliteitscontrole ook het eind product laten keuren!;)
 
Laatst bewerkt:

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
@ rickkoorman, Dat ziet er weer prachtig uit met die streepjes, ik heb er een vraagje over.
Als ik naar de dikte van de plank voor het vandikte-schaven kijk en naar de dikte van je gebruikt hout vraag ik mij af, wordt er altijd zoveel vanaf geschaafd?

Mij leek het ook een heel dikke plank. Maar de foto waar het hout gelijmd en gespannen is geeft een beetje gezichtsbedrog. De eerste donkere plank lijkt de zijkant van het paneel te zijn.
 

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
Wat een leuk bakje :cool: (al vind ik hem wat druk als ie leeg is, met post erin oogt het wat rustiger)

Maar hoe zit die onderste la?? doorgaand of push to open of kan ie niet helemaal dicht??
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
De onderste la is een "standaard" la. Er is nog een klein messing knopje aan gekomen om hem te openen.

Het was de bedoeling dat het een "druk"geheel zou worden...dat is aardig gelukt!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.