Welke houtsoort is dit? + Tip scheur dichten

Roelio

Nieuw lid
5 aug 2012
1
0
Hallo allemaal, Na een lange tijd hier veel te hebben gelezen nu zelf maar een acount aangemaakt.
En om gelijk met de deur in huis te vallen:
IMG_2043.jpgIMG_2047.jpgIMG_2050.jpgIMG_2049.jpg
Ik heb deze salontafel via via gekregen nu heb ik hem geschuurd en vraag me toch af welke huidsoort het is. Verder zitten er in de poten grote scheuren, misschien tips hoe ik die kan dichten zonder dat je er wat van ziet als ik er weer overheen verf met krijtverf?

IMG_2045.jpgIMG_2048.jpg
Greetz Roelio
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Het hout lijkt nogal verweerd. Maar aan sommige blokjes te oordelen kan het inlands walnoten zijn.
De scheur kun je decoratief dichten met vloeibaar rubber ( tin tubes te verkrijgen), dat ook bij de dekken van schepen wordt gebruikt. Enkele sagen laten uitharden -afschrapen - weer laten uitharden en het geheel opschuren. Wanneer je de tussenruimte tussen paneel en zijkanten van het blad hier ook mee doet, krijg je een mooi en strak geheel. Impregneren met een uithardende Osmowax - licht schuren en opwrijven met een goede wassoort b.v.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.