Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Welke houtsoort is dit? + Tip scheur dichten

Hallo allemaal, Na een lange tijd hier veel te hebben gelezen nu zelf maar een acount aangemaakt.
    En om gelijk met de deur in huis te vallen:
    IMG_2043.jpgIMG_2047.jpgIMG_2050.jpgIMG_2049.jpg
    Ik heb deze salontafel via via gekregen nu heb ik hem geschuurd en vraag me toch af welke huidsoort het is. Verder zitten er in de poten grote scheuren, misschien tips hoe ik die kan dichten zonder dat je er wat van ziet als ik er weer overheen verf met krijtverf?

IMG_2045.jpgIMG_2048.jpg
    Greetz Roelio

Het hout lijkt nogal verweerd. Maar aan sommige blokjes te oordelen kan het inlands walnoten zijn.
    De scheur kun je decoratief dichten met vloeibaar rubber ( tin tubes te verkrijgen), dat ook bij de dekken van schepen wordt gebruikt. Enkele sagen laten uitharden -afschrapen - weer laten uitharden en het geheel opschuren. Wanneer je de tussenruimte tussen paneel en zijkanten van het blad hier ook mee doet, krijg je een mooi en strak geheel. Impregneren met een uithardende Osmowax - licht schuren en opwrijven met een goede wassoort b.v.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Forum Rechten