Even kort voorstellen

Nearoth

Nieuw lid
5 aug 2012
24
0
Delft
Hallo houtbewerkers,

Ik ben René en kom uit Delft.
Ookal ben ik niet echt een boutbewerker toch ben ik wel eens met wat projecten bezig.
Heb nog geen ruimte voor mooie machines zoals tafelzaag of freestafels maar probeer me met wat handgereedschap en simpel elektrisch gereedschap toch te redden.
Door de kleine woonruimte is het hierbij vooral kleine kastjes en dergelijken maken. Omdat ik het niet vaak genoeg doe kom ik hierdoor ook vaker problemen tegen en zal jullie dan mogelijk ook opzoeken voor hulp en oplossingen.

Mijn voornaamste hobbie (omdat deze minder ruimte in neemt) is het maken van chainmail sierraden. Een techniek waarbij je metalen ringentjes (van staal tot zilver of goud) in elkaar draait in verschillende patronen.

Ik heb momenteel een paar projecten die ik zou willen maken en hoop dat jullie me kunnen helpen met de vragen en problemen die ik ermee heb

Met vriendelijke groet,
René.
 

WR1944

Oud hout
Welkom op dit vriendelijke houtbewerkers forum. Door de grote verscheidenheid aan achtergronden van de leden zullen er weinig vragen onbeantwoord blijven. Ik heb zelf een ijzer-achtergrond (scheepsbouw) maar o.a. interesse in geschiedenis. Daarom interesseert de chainmail-techniek me ook maar dan op wapenuitrusting gebied. Door je hobby zal je wel bovenmodaal veel geduld in huis hebben alsmede een mega-hoeveelheid aan tangetjes.
 

Nearoth

Nieuw lid
5 aug 2012
24
0
Delft
Hallo allemaal,

Ben momenteel bezig om een webshop op te gaan zetten, en dus veel aan het draaien, zagen, weaven (in elkaar zetten) en alles timen om prijzen te kunnen gaan berekenen.

@WR1944: Ik maak ook wel wat armor chainmail maar krijg er minder vraag naar, is ook meer werk. Heb wel een coif gemaakt en ben nog bezig met een 2e coif en shirt van kleine ringentjes. Heb idd veel verschillende tangentjes. Wil kijken of ik met dat geduld ook de lastige verbinden onder de knie kan krijgen zoals zwalustaart ed.

@Rickkoorman: Zal proberen om wat foto's te linken, hoop dat het lukt:

sm-JPLnecklacecopper-2.jpg
sm-Elfweavesheet-2.jpg


sm-DSC06442-32.jpg
sm-DSC06327-32.jpg


sm-kado1-2.jpg
sm-DSC06407-23.jpg


sm-DSC06409-23.jpg
sm-DSC06434-22.jpg



Omdat ik niet veel werkplek heb hier heb ik een paar projecten waar ik mogelijk nog wat vragen over ga plaatsen. De projecten zijn:
- Buitenbank met opbergruimte voor gereedschap
- TV-meubel / kast
- Werktafel / ladekast / gereedschapstrolly
- Dressoir met opklapbaar werkblad.

Omdat ik soms wat moeilijke ideeën heb (bij bovenstaande plannen) waar ik zelf geen oplossing voor kan vinden zal ik mogelijk aanspraak doen op jullie vaardigheden :)

Alvast bedankt en jullie horen snel van me.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.