Scharnier

steven-g

Nieuw lid
3 aug 2012
3
0
Belgie
kan iemand mij helpen met het vinden van dit soort scharnier. Het is voor een restauratie project en moet overeenkomen met de bestaande. Het is ca. 90 mm. De flenzen zijn van gevouwen metalen.

Bedankt

Hinge.jpg
 

woodshop

Nieuw lid
4 apr 2012
16
0
Deze gevouwen scharnieren zijn niet erg hoogwaardig. Als het echt een mooi werkstuk is dan zou ik ze vervangen door echte geextrudeerde scharnieren in messing. Dat lijkt me ook een gemakkelijker oplossing dan een precieze match te vinden voor dit scharnier.
Overigens is Weijntjes een goed adres voor meubelbeslag:http://webshop.weijntjes.nl/NL/Weysearch.awp
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
Deze gevouwen scharnieren zijn niet erg hoogwaardig. Als het echt een mooi werkstuk is dan zou ik ze vervangen door echte geextrudeerde scharnieren in messing.
url]
hmmm , het is een restauratie project. ;)
 

steven-g

Nieuw lid
3 aug 2012
3
0
Belgie
Precies. Het gaat om a vervanging de niet verandered mag worden, Ik kon de nergens vinden. Ik ben 30 jaar actief in de bouw en ook nog nooit gezien. En ook englesman, dus mischien alleen hier in gebruik!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.