Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Scharnier

Scharnier

kan iemand mij helpen met het vinden van dit soort scharnier. Het is voor een restauratie project en moet overeenkomen met de bestaande. Het is ca. 90 mm. De flenzen zijn van gevouwen metalen.

Bedankt

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Hinge.jpg
Bekeken:   200
Grootte:   46,2 KB
ID:        956

Bedankt precies wat ik zocht

Deze gevouwen scharnieren zijn niet erg hoogwaardig. Als het echt een mooi werkstuk is dan zou ik ze vervangen door echte geextrudeerde scharnieren in messing. Dat lijkt me ook een gemakkelijker oplossing dan een precieze match te vinden voor dit scharnier.
    Overigens is Weijntjes een goed adres voor meubelbeslag:http://webshop.weijntjes.nl/NL/Weysearch.awp

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woodshop Bekijk Berichten
    Deze gevouwen scharnieren zijn niet erg hoogwaardig. Als het echt een mooi werkstuk is dan zou ik ze vervangen door echte geextrudeerde scharnieren in messing.
    url]
    hmmm , het is een restauratie project.

Precies. Het gaat om a vervanging de niet verandered mag worden, Ik kon de nergens vinden. Ik ben 30 jaar actief in de bouw en ook nog nooit gezien. En ook englesman, dus mischien alleen hier in gebruik!!!

Forum Rechten