Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Rojek

Rojek

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede vlakvandiktebank. Aangezien ik al een aantal jaren in Tsjechie woon en hier rojek vandaan komt wou ik jullie vragen of iemand met dit merk bekent is? En dan vooral de msp 315?

Alvast bedankt

Ik ken het merk wel, Rojek machines werden of worden ook in België verdeeld. In mijn herinnering zie ik nog de oude kleurstelling, hard groen in combinatie met gele accenten. Hun semi professionele combinatiemachines deden mij altijd sterk denken aan Robland. De kwaliteit is over het algemeen voldoende, geen top, maar ook geen Chinese troep. Een groot pluspunt hier is de aanwezigheid van een "Tersa" schaafas, messen stellen is 15sec. werk
    Hun grote machines zijn vergelijkbaar met SCM, zowel qua bouwkwaliteit als gebruiksgemak.
    Je gaat er geen slechte machine aan hebben, maar er zijn er betere op de markt, maar daar hangt dan weer een ander prijskaartje aan.

Mvg,

André

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Heb zelf ondertussen 6 jaar een MSP 310. Machine is mij verkocht door firma Bimac (vestiging te Hasselt) als zijnde gelijkwaardig aan het combi-gamma van Robland. Machine heeft hier altijd prima voldaan (wordt regelmatig gebruikt voor afwerking eigen woning, keukenmeubels, badkamerkasten, ingemaakte kasten...). Eventuele tekortkoming is de lengte van de vlaktafels, maar dat is eigen aan alle machines in deze prijsklasse denk ik (heb toen 2500 euro betaald, een Robland koste er toen exact evenveel). De MSP 310 is wel een beetje een speciaal ontwerp: vlaktafels klappen niet op, uitvoertafel staat vast t.o.v. schaafas. Heb hier nooit problemen mee gehad. Heb een versie met standaard schaafmessen. De 'Tersa' as werd me afgeraden door de verkoper, zou relatief duur zijn voor hobbygebruik, wordt vooral verkocht voor professioneel gebruik waar elke seconde telt... Ben ongeveer 15 minuten bezig bij het wisselen en goed afstellen van een messenset.
    Samengevat: tevreden gebruiker van prijsgunstige machine.

Groeten,

Bert

Forum Rechten