Vereniging voor meubelmakers of zoiets

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Ik vroeg mij eigen af als er iets bestaat van een vereniging van meubelmakers die bijvoorbeeld 1 a 2 in de maand bijelkaar komen om
te werken aan werkstukken. Waar je thuis niet de ruimte voor heb, of de juiste machines heb staan.

Ik ben benieuwd als iemand antwoord weet op mij vraag.

Hans
 

A.N

Actieve deelnemer
Voor zover als ik weet zijn die er niet, ik ken alleen de stadswerkplaats die in elke grote stad bijna wel te vinden is waar je gebruik kunt maken van de aanwezige machines.

Als je zoiets gaat organiseren als meubelmaker zul je dat ook verzekering technisch en juridisch goed moeten afschermen.

Ook al is het op basis van vrijwilligheid, de eisen die dan gesteld worden aan de werkplaats van de meubelmaker ( als eenmansbedrijf, zzp-er) zijn anders . Als er niets gebeurd geen probleem maar bij een calamiteit heb je wel de poppen aan het dansen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Beste Hans,

Ik droom wel eens van een werkplaats waar mijn medehoutbewerkers langs kunnen komen om te werken aan hun projecten. In 2013 hoop ik toch weer een stapje dichterbij dit mooie geheel te zijn !! Mochten er ontwikkelingen zijn dan hou ik iedereen natuurlijk op de hoogte hiervan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.