lange-hals flesjes

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
hoi,
bij struinen op het net kwam ik een beschrijving tegen voor het draaien van "long hollow vases". de techniek komt erop neer dat je de vorm van onderaf uitholt. ik zag dat het komende week weer wat slechter weer wordt dus misschien voor jullie ook wel leuk om eens uit te proberen. ik heb er een pdf beschrijving van in het engels maar die krijg ik als bijlage hier niet bijgevoegd. als je me een pm doet met je mailadres kan ik m natuurlijk wel mailen.

kan dr leuke resultaten mee krijgen:
langehals.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dit is een bekende techniek die ook door Christiaan Jörg wordt toegepast. Wel eerst een schijf van de bodem afdraaien en bewaren om er de passende bodem uit te draaien met de nerf in de juiste richting.
Veel succes, Jan Pranger.
 

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
de bodem goed passend krijgen vond ik nog wel een opgave. wel erg mooi komt in deze vaasjes het donkere kernhout naar voren in de hals. met name de lijsterbes bleek qua kernhout eigenlijk vreselijk mooi.
In de meeste potten en schalen ontwerpen zie je dat niet heel goed terug. (foto is ook niet erg duidelijk, maar goed).
ga het een dezer dagen nog met een stammetje walnoot proberen, dat zou een zo goed als zwarte hals moeten opleveren.

ps. nico bedoel je dat hulstvaasje op je website?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.