Ladekastje "Dali"

patrickbendijk

Nieuw lid
16 mei 2012
16
0
Zwolle
Wow Rick, ik begin zo langzamerhand een ernstige vorm van jaloezie te ontwikkelen als jij weer een van je projecten plaatst. Enorm leuk ontwerp en superstrak uitgevoerd.
Waar haal je trouwens de tijd vandaan om zoveel projecten onder hande te nemen? Slaap jij wel?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@patrickbendijk : Altijd goed om wat te horen van een mede-zwollenaar !! Binnenkort eens koffie doen ? Waar haal ik de tijd vandaan ? Ik ben altijd korte periodes bezig in mijn werkplaats. 4 x 1/2 uur is ook 2 uur !!! Slaap ? Ik slaap veel te veel vind ik zelf.....dus er is nog tijdswinst te halen
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig kastje Rick. Hoe heb je de binnenbocht zo netjes glad gekregen? En de laadjes, hoe heb je die gemaakt? Gezien de vorm en de uitdaging die daar in zit, mag je van mij wel wat meer foto's plaatsen, erg leuk project!!

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Jaap : De binnenbocht heb ik geschuurd met een schuurmachine zoals deze (http://buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=1948) maar dan zijn grote broer!!!! Op zich werkt dat best goed maar echt lekker opschieten deed het niet.....

Veel foto's heb ik eigenlijk niet gemaakt. Dit moet ik mijzelf echt op blijven wijzen, het maken van foto's geeft gelijk wat rustmomenten tijdens de bouw. Mijn dochter wil nog een "hart-doosje"...Dat wordt een vergelijkbaar geheel maar dan een stukje minder zaag- en schuurwerk. Zal probeer dit zo uitvoering mogelijk te documenteren.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Veel groter en dikker moet ik ook niet willen zagen op deze machine....kan misschien nog 1 of 2 cm dikker maar dan zit hij echt aan zijn maximum.

vorige maand heb ik er een balk van 100x120x2000mm voor gehad....geen probleem hoor....het zaagje liep er lekker doorheen. Gewoon rustig aan zagen en niet lopen drukken !

Zo zaag ik kanopeddels in ruwe vorm uit op mijn Basato 1 (Scheppach). Niet veel breder dan 20 cm, maar wel bijna 2 m lang. Heb eindelijk een fatsoenlijk lint gevonden waarmee ik afdoende kan zagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.