draadbusje voor in hout

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Beste,
Ik ben op zoek naar draadbusjes met m draad inwendig en houtschroefdraad aan de buitenzijde welke je in hout kan draaien om een "te lossen" verbinding te maken.

gr Frank.
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
dank voor snelle reactie inmiddels heb ik de busjes, ik had nl nog wat oude houten lade knoppen liggen en hier zaten deze in. en niet te geloven precies de goede maat en ook nog het juiste aantal. Wie wat bewaard heeft wat.(meestal net verkeerd of niet genoeg en soms , soms komt het perfect samen). :)
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
De sleuf is echter alleen voor het fabricageproces noodzakelijk.

De sleuf heeft niets met het fabricage proces te maken (want ze bestaan ook zonder sleuf). Volgens de maker van het filmpje is de sleuf erin gemaakt zodat er draad wordt getapt tijdens het indraaien van de moer. Dat komt dichter in de buurt maar er bestaan speciale bits voor het indraaien van deze threaded inserts mét gleuf, zoals deze of hier het gebruik ervan uitgelegd (vanaf 1:05).
 
Laatst bewerkt:

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Goh, ik heb inderdaad altijd gedacht dat die sleuf voor een schroevendraaier was. Wat is er op tegen om 'm toch op die manier in te draaien? Het grote probleem is inderdaad wel om de 'inserts' mooi recht in het hout te draaien en dat is met de methode die in de video getoond wordt, opgelost.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Dat speciale bit is wel vreemd: je draait de moer in het hout tot het bit het hout raakt. Dat uitsteeksel is breder dan je moer dus je loopt het risico dat je het hout beschadigt. Dan steekt je moer nog boven het hout uit zoals je ook in het filmpje ziet. Dus moet je alsnog een alternatieve methode toepassen om hem dieper te krijgen. Die had je dan wel gelijk vanaf het begin kunnen toepassen. Mijn conclusie: onzinnig ding.
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
thanx voor info ze zitten al een tijdje erin en doen hun werk , dat monteren mbv een boutje had ik ook al bedacht.
:)
gr Frank
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Ik heb net twee van deze 'inserts' gekocht en bij mijn plaatselijke doe-het-zelfzaak worden ze 'inschroefmoer' genoemd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.