Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

draadbusje voor in hout

Beste,
    Ik ben op zoek naar draadbusjes met m draad inwendig en houtschroefdraad aan de buitenzijde welke je in hout kan draaien om een "te lossen" verbinding te maken.

gr Frank.
    Kopen kan altijd nog, sprak de knutselaar.

Zoiets als deze neem ik aan?
    http://www.groneman.nl/verbindingste...en_of_inserts/
    Heb je in ieder geval alvast een merknaam.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008
    HIER bijvoorbeeld.

GR Ed

Ze heten ook wel 'draad insert', in goed Nederlands

Gamma, praxis hebben ze volgens mij ook gewoon
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

dank voor snelle reactie inmiddels heb ik de busjes, ik had nl nog wat oude houten lade knoppen liggen en hier zaten deze in. en niet te geloven precies de goede maat en ook nog het juiste aantal. Wie wat bewaard heeft wat.(meestal net verkeerd of niet genoeg en soms , soms komt het perfect samen).
    Kopen kan altijd nog, sprak de knutselaar.

Hoi mKoWrds,

Let erop dat de officiële zichtzijde van deze moeren niet de kant is van de sleuf. Vaak wordt er gedacht dat deze sleuf er zit om ze met een grote sleufschroevendraaier in het hout te draaien. De sleuf is echter alleen voor het fabricageproces noodzakelijk. Een juiste montage manier zie je op:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=tIhEqoKE8Dc

Groeten, @lex
    Onhoutbaar...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @lex Bekijk Berichten
    De sleuf is echter alleen voor het fabricageproces noodzakelijk.
    De sleuf heeft niets met het fabricage proces te maken (want ze bestaan ook zonder sleuf). Volgens de maker van het filmpje is de sleuf erin gemaakt zodat er draad wordt getapt tijdens het indraaien van de moer. Dat komt dichter in de buurt maar er bestaan speciale bits voor het indraaien van deze threaded inserts mét gleuf, zoals deze of hier het gebruik ervan uitgelegd (vanaf 1:05).
    Laatst gewijzigd door peterderooij; 19-08-12 om 22:25.

Goh, ik heb inderdaad altijd gedacht dat die sleuf voor een schroevendraaier was. Wat is er op tegen om 'm toch op die manier in te draaien? Het grote probleem is inderdaad wel om de 'inserts' mooi recht in het hout te draaien en dat is met de methode die in de video getoond wordt, opgelost.

Handig hulpmiddel

Hans

Forum Rechten