Op zoek naar Kolommen voor Kasteel/Kloostertafel

Pascal Heezen

Nieuw lid
21 jul 2012
1
0
Hallo,

Ik wil een kasteel/kloostertafel gaan maken maar ben op zoek naar de poten???

Wie kan mij helpen?

Een internetadres.............???

1297976230_resx.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Waarom niet zelf maken? Als je de poten al niet zelf maakt blijft er weinig aan zelf maken over van deze tafel. Dan doe je alleen het blad nog? Ik denk dat het moeilijker lijkt dan het is. Met een lintzaag of een freestafel en een rasp en schuurmachine kom je een heel eind. Je poten zullen dat misschien niet 100% hetzelfde zijn maar is dat erg? Het blijft dan handwerk. En als je netjes werkt zul je het verschil niet zien.
 

patrickbendijk

Nieuw lid
16 mei 2012
16
0
Zwolle
Eens met Scheppie
De poten zijn juist de mooie uitdaging van deze tafel. Zo van de foto te zien zou ik m denk ik opbouwen uit 4 delen. Aan elkaar bevestigen of met een lange as door het midden (bv draadeind) of deuvels/lamello's.
En als je jezelf nog wat meer wilt prikkelen pak je een blinde pen en gat verbinding met wig...
Niet te snel opgeven en gewoon proberen!
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Ook met Scheppie eens, maar als Pascal de genoemde gereedschappen niet tot zijn / haar beschikking heeft wordt het flink beitelen ;)
Er zit overigens weinig houtdraaiwerk aan zo'n tafel, dus ondanks het gewicht toch maar even verplaatsen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.