Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Op zoek naar Kolommen voor Kasteel/Kloostertafel

Hallo,

Ik wil een kasteel/kloostertafel gaan maken maar ben op zoek naar de poten???

Wie kan mij helpen?

Een internetadres.............???

1297976230_resx.jpg

Waarom niet zelf maken? Als je de poten al niet zelf maakt blijft er weinig aan zelf maken over van deze tafel. Dan doe je alleen het blad nog? Ik denk dat het moeilijker lijkt dan het is. Met een lintzaag of een freestafel en een rasp en schuurmachine kom je een heel eind. Je poten zullen dat misschien niet 100% hetzelfde zijn maar is dat erg? Het blijft dan handwerk. En als je netjes werkt zul je het verschil niet zien.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Eens met Scheppie
    De poten zijn juist de mooie uitdaging van deze tafel. Zo van de foto te zien zou ik m denk ik opbouwen uit 4 delen. Aan elkaar bevestigen of met een lange as door het midden (bv draadeind) of deuvels/lamello's.
    En als je jezelf nog wat meer wilt prikkelen pak je een blinde pen en gat verbinding met wig...
    Niet te snel opgeven en gewoon proberen!

Ook met Scheppie eens, maar als Pascal de genoemde gereedschappen niet tot zijn / haar beschikking heeft wordt het flink beitelen
    Er zit overigens weinig houtdraaiwerk aan zo'n tafel, dus ondanks het gewicht toch maar even verplaatsen?

Forum Rechten