Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Film en Woodworkers

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012

Exclamation Film en Woodworkers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klusfoobje Bekijk Berichten
    Bij dit project moest ik opeens aan de intro van een film denken...

De film The Patriot met Mel Gibson begint ook met een schommelstoel. Iedere keer maakt hij zo'n ding die weer in elkaar stort als hij erop gaat zitten... Helemaal aan het einde van de film krijgt hij het eindelijk voor elkaar., nadat hij stiekem ergens opeens het licht heeft gezien.. :lol:
    Prachtige film, helaas in de versie (2008) is het einde geen volmaakte schommelstoel te bewonderen.

Na het zien vroeg ik mij af of er meer speelfilms zijn waarin er druk getimmerd word. Ja natuurlijk WaltDisney Pinokio natuurlijk. Maar serieus zijn er meer films waarin er hout bewerkt word ??
    Jeroentje

Dan denk ik aan film met Harrison Ford, dat hij in een Amish gemeenschap zit en dat ze met elkaar zo'n enorm timberframe skelet opzetten. Houtwerk en romantiek.....

jaap

Athanor
    Guest
    Ik herinner me " messsage in a bottle" met Kevin Costner als rouwende scheepsbouwer die een schoener bouwt en met een nieuwe liefde zeilt.

Fons

Er is ook een Amerikaanse serie waarin een groepschef van een soort Marinerecherche thuis aan een houten boot bouwt. Zover ik het heb gezien schiet het bouwen van die boot niet erg op. Het staat er duidelijk als een bezigheid waar hij zich in schijnt te ontspannen. ik weeet nu de titel van de serie niet.

ik weeet nu de titel van de serie niet
    Dat was NCIS...

If you’ve been watching NCIS starring Mark Harmon as Special Agent Jethro, you are aware that he was building a boat in his basement during the first two seasons. It turns out that he supposedly completed the boat and it ended up being blown up in one episode. The finished boat wasn’t even close to what he started building. How do we know? Because the boat he was building is a Glen-L Design, the Amigo. Our Shop Foreman, Allyn, made the frames for the show and that is what was shown in the series as described below. We always wondered how Jethro was going to get a 22 foot boat out of his basement!
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Ja Gibbs heeft jaren gewerkt aan een boot, helaas heb ik hem alleen maar een beetje zien schuren, dus bootbouwtips heb ik niet gezien (tenzij de tip is dat het bouwen van een boot voornamelijk uit schuren bestaat).

Een leuk stukje over Gibbs' boot (de bron van Scheppies quote) is hier te vinden.
    BoatGibbs.jpg

Overigens is in "Once upon a time in the west" (m.i. een ware klassieker) te zien hoe begonnen wordt aan de bouw van een compleet houten dorp, inclusief station en saloon
    Laatst gewijzigd door peterderooij; 20-09-12 om 10:27.

Nou en wat dachten we dan van Evan Almighty, waarin een complete Ark van Noach wordt gebouwd?

Buffalo newsman Evan Baxter is elected to Congress with the slogan, "Change the world." He lucks into a huge house in a new Virginia suburb. His Capitol office is also fantastic, but there's a catch: he's tapped by the powerful Congressman Long to co-sponsor a bill to allow development in national parks. In steps God, who appears to a disbelieving Evan and gently commands him to build an ark. Tools and wood arrive in Evan's yard, animal pairs follow, his beard and hair grow wildly, nomad's clothes and a staff appear. Long grows impatient, Evan starts building, his family leaves him, reporters gather, and drought grips D.C. Still, Evan believes. But will he change the world?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Yep, dat was een mooie film !!! Hahahaha...die enorme baard!!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

De echte Noach moet ook wel een vaktopper geweest zijn als je nagaat dat de ark dezelfde verhoudingen had als een mammoettanker: zeer stabiel

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Gisteravond een film gezien waar ze samen werken in potlood fabriek in een klein dorpje. Best een leuk verhaal "The Odd Life of Timothy Green".
    Jeroentje

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten