Slangenboren

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Van de week heb ik een 19mm slangenboor (zo'n spiraal boor met een schroefpunt die zichzelf in het hout trekt) gekocht, maar nu merk ik een probleem met het boren. Mijn handboor trekt het gewoon niet op lage snelheid. Alleen op hoge snelheid, maar dan wordt de boor met zo'n geweld naar binnen getrokken en komt er ook met zo'n geweld aan de andere kant er uit dat het hout alle kanten op splintert. En in de kolomboor gaat de V-snaar slippen als het gat wat dieper wordt. Hoe lossen jullie dit op?
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Seek zei:
Mijn handboor trekt het gewoon niet op lage snelheid.

Hallo

Bedoel je met handboor een elektrische boormachine :?: Met een (ouderwetse)hand booromslag krijg je de beste resultaten wat splinteren betreft :!:
Ik gebruik zelf een sterke draadloze schroefmachine ( Makita MXT 12 V met 3 versnellingen)in de laagste stand van 300 toeren, perfect resultaat :cool:
TIP :In de kolomboor met laag torerental gebruik ik boren waarvan ik de schroefdraad heb glad gevijld tot een puntje :idea:

mvgr. Geurt.



--------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer--------------
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ja, ik bedoelde electrische boor, een oude klopboor. Mijn Makita accuboor is niet zo geavanceerd ben ik bang. Ik heb nu maar een oude booromslag besteld, alleen past daar die zeskant steel natuurlijk niet zomaar in. Dat van het afvijlen van de punt is ook een goede. Als niks anders helpt ga ik dat wel proberen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.