Opberg bak voor reststukken

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Nou niet direct een geweldig werkstuk, maar het moet helpen om mijn huiskamer werkplaats wat beter de organiseren. Kost bijna een hele plaat mdf; zaterdag hier gekocht 16 mm dik voor ongeveer 10 euro! Het is wat grijzer en lijkt me ook wat harder dan het mdf wat ik nog had en wat oorspronkelijk uit de bouwmarkt in Nederland komt. Het ding is 110 cm hoog, 55 diep en 70 breed. Hoekverbindingen een sponning met houtlijm en schroeven. De dwarshoutjes met mijn uit de usa meegenomen pockethole hulpstuk van Kregg. Het verbaasde me hoe sterk de schroeven de beide delen tegen elkaar aantrekken. Afwerking met blanke polyurethaanlak van TOA, een lokaal merk een dikke liter voor ruim 5 euro. De bak is overigens inmiddels helemaal gevuld.

Laatste foto is speciaal voor Rick die een blik hardwaxolie omgooide. Ik was vanmorgen bezig een paneeltje te politoeren en veeg een bijna volle pot (pindakaas pot) schellak van de werkbank af. Het zijn van die momenten.....;).

jaap

verzamel bak hout1.jpg

verzamel bak hout2.jpg

een bende.jpg
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Hoi Jaap, dat is zeker wel fijn om weer eens gewoon in je werkplaats aan de slag te gaan? Handig hulpmiddel heb je gemaakt. Ik heb ook een dergelijke bak met wanden van gelijke hoogte. Jouw bak geeft een veel beter overzicht over de houtvoorraad en je sorteert vanzelfsprekend de stukken lijkt me. Handig zoals je met de schellak omgaat:p die laminaatvloer heb je er als tijdelijk werkplaatsvloer neergelegd? Dan zal je onbewuste aandrang er wel toe geleid hebben dat dat ook eens zichtbaar moet worden, goed gelukt;) en op de achtergrond zie ik je gereedschapskist, heb je daar een onderstel voor gemaakt?

Veel plezier verder! Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Gedeeld leed is half leed heb ik wel eens gehoord.....Wel nobel van je dat je speciaal voor mij zo'n rommel hebt gemaakt!
Handig opbergsysteem lijkt me dat wel!!
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Mooie gereedschapskast aan de wand, is dat een eigen ontwerp?
Die laatste foto is ook leuk, jammer dat er geen geluid bij zit :rolleyes:
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Fons, ja ik heb er ook weer echt zin in! De bak komt overigens van een voorbeeld van de Fine Woodworking site en heeft ook wel eens in het tijdschrift gestaan. Het is een massief parketvloer, de hele woonkamervloer is van een soort graniet en in dit deel en het deel waar de eetkamer staat ligt hout. Het is een gehuurd huis en vanwege het klimaat en de gewoonte, loop je in huis altijd op blote voeten. Iedereen doet de schoenen uit bij de deur en het hout is wel plezierig aan je blote poten, maar o jee als dat scherpe gereedschap van de werkbank valt. Tot nu toe gaat het goed.
@ Jan, dat is jammer, hij is net 2 weken in Nederland geweest, bij opa en oma in Drente en bij ons thuis in Friesland. Hij was graag naar Lemmer gekomen, hij heeft ook zijn eigen kistje gereedschap en komt vaak helpen als ik bezig ben. Machtig he ;).
@Rick, dat zal wel, maar het is geen halve rommel die er gemaakt werd.
@Fons en Kor, hier de link naar de gereedschapskast, ik zal er binnenkort nog wat aan toe voegen, er moet nog wat bij in en er moet wat uit.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.