Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Joop's nieuwe aanwinst (en)

Hallo allemaal,
    Ben vandaag eens naar drechselbedarf schulte in duitsland gereden en jahoor, ze hadden nog een killinger km 1400 se staan.
    Met wat handen en voetenduits zijn we er uitgekomen wat ik allemaal hebben wilde.
    Joop is zo wijs als malle pietje nu.
    CIMG1071.jpgCIMG1072.jpgCIMG1073.jpg
    Op volgende foto m'n hbm bedverlengstuk, deze gaat dienen als buitendraaiinrichting
    CIMG1077.jpg

Heb er vandaag ook effe een schaaltje mee gedraaid en dat gaat uitstekend met zo'n vrij zware machine die ook op lage toerentallen nog heel wat kracht heeft.
    CIMG1078.jpg
    Nu alleen nog leren houtdraaien, aan de spullen kan het niet meer liggen ghehehe.
    groeten, joop

Machtig mooi allemaal! Nu kunt u er weer een hele tijd tegenaan.
    En direct al weer een mooie schaal gedraaid

Veel succes met draaien!

Ik ontvang overigens mijn nieuwe draaibank morgen, Moet ik eerst ook met iets kleins beginnen te draaien?
    Omdat je een motor in moet rijden dacht ik daar aan. Of kan ik direct met het grote werk beginnen?
    Laatst gewijzigd door Haye Galama; 25-07-12 om 17:07.

Dank je Haye.
    Heb nu vakantie dus er zal heel wat geoefend worden de komende tijd.
    Ik heb dat HBM draaibankje nooit "ingereden" hoor, volgens mij niet nodig.
    Jij ook veel succes met je nieuwe draaibank, zal wel lukken denk

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Gefeliciteerd Joop !!Dat ziet er uit als een zeer degelijke draaibank !!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Tsjonge Joop, dat is een goede keuze!!!!!!!!!!!
    En direct met buitendraaiinrichting en cryogene beitels. Nova spul erbij. Aan de uitrusting kan het niet liggen.
    Ben benieuwd naar je draaiwerk de komende weken.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Gefeliciteerd met je nieuwe draaibank, en nu maar draaien.
    Vr.gr. Nico Oosthoek
    http://www.ambachtelijkhoutdraaien.com

Dat is een hele mooie bank. En meteen goede kwaliteit toebehoren. Proficiat!!

Hallo Joop, gefeliciteerd. Schitterende draaibank!

Bedankt voor de positieve reacties allemaal.
    Ik zou eerst voor de wivamac gaan en die is een heel beetje duurder dan deze, dus bleef er nogal wat budget over.
    Had al een set HBM beitels een gutsen maar een paar goeie schalengutsen leken mij niet verkeerd, en die cryohuppeldepup is maar een paar euro duurder.
    Verder heb ik nog m'n HBM chuck en daar wil ik een grotere coleclaw mee maken.
    Wat betreft de buitendraaiinrichting, deze ben ik aan het maken van het bedverlengstuk van m'n HBM draaibankje (nog nooit eerder gebruikt). foto's volgen als ie klaar is.
    Een voordeel van de HBM meedraaiend tegencenter t.o.v. die van de Killinger vind ik dat ie bij zacht hout niet zo invreet of uit center gaat.
    CIMG1091.jpg
    Links hbm, rechts killinger.
    hierbij nog een foto van tot nu toe gemaakte draaisels.
    CIMG1086.jpg
    Andere dingen zijn al weggegeven of aan bonken gevlogen en in de vuurkorf beland.
    Owja m'n HBM 300x450 draaibankje is te koop.
    groeten, Joop

Forum Rechten