Eindelijk ook even voorstellen

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje ingeschreven op dit zeer leerrijke forum en heb ook al een aantal bescheiden werkstukken gepost, maar tot nu toe heb ik mij nog niet 'officieel' voorgesteld. Ik ben Frank en woon in Drongen (Gent) in België, samen met mijn vriendin Veroniek en mijn zoontje van 4, Floris. De meeste werkstukken die ik tot nu toe gemaakt heb, zijn meubelstukken voor eigen gebruik. Eerst in mijn eerste verbouwing, een huis dat ondertussen verkocht is, en nu in onze bestaande woning. In de huidige woning heb ik eindelijk ook een klein ateliertje voor mezelf (gebouwd onder het mom van een garage voor de auto:D) waar ik mijn machines heb staan. Ik werk nu meestal met plaatmateriaal, voor een deel ook omdat ik de kennis ontbreek van vele anderen hier die in massief hout werken. Ik ben blij met de resultaten die ik boek, maar sta dikwijls met mijn mond vol tanden als ik hier bepaalde werkstukken zie passeren.

Hierbij nog enekel foto's van mijn werkplaats:
Bekijk bijlage 761Bekijk bijlage 760Bekijk bijlage 759Bekijk bijlage 758
 

Bijlagen

  • IMG_2769.JPG
    IMG_2769.JPG
    74,9 KB · Weergaven: 138
  • IMG_2770.JPG
    IMG_2770.JPG
    72,8 KB · Weergaven: 138
  • IMG_2771.JPG
    IMG_2771.JPG
    69,8 KB · Weergaven: 138
  • IMG_2774.JPG
    IMG_2774.JPG
    72,2 KB · Weergaven: 137

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat "eindelijk" is wel erg grappig Franksken, want je bent het 9e lid dat zich ooit inschreef (heb het op het oude forum nog even opgezocht). Bedenk daarbij dat de eerste 6 mensen waren die ik kende en hen daarom gevraagd had. Ik had me zlef nog niet eens inschreven als jaap!!! Dus ik vind het geweldig dat je je nu voorstelt, als 1 van de trouwste leden op dit forum. Het klinkt wel een beetje overdreven als ik zeg, welkom op ons forum:D. Ik heb wel een vraag, hoe kwam je zo snel op dit forum terecht?
Je hebt een mooie werkplaats met mooie machinerie en ik hoop dat je er nog lang plezier aan beleefd en dat je ook nog lang het forum bezoekt!

jaap
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Dank allemaal voor jullie reacties. Ik ben eigenlijk een beetje per toeval op het forum beland, maar ik heb er ondertussen toch al heel wat van opgestoken. Sommige forummers hebben mij echt wel al oplossingen aangereikt waar ik zelf nog niet aan gedacht had, al was het soms maar voor kleine dingen.
En ik moet wel zeggen, ik hou ook wel van de recht-door-zee-mentaliteit die hier op het forum gehanteerd wordt, maar altijd met het nodige respect.

Wat de werkplaats betreft, laat ons zeggen dat ik er blij mee ben, maar dat ik nog altijd droom van iets meer oppervlakte met een degelijke Felder-combiné;) (zoals de meesten hier waarschijnlijk. Ik heb onlangs wel eens prijs gevraagd voor de goedkoopste Hammer-combiné, en ik kwam al snel boven 7000 euro uit, wat veel voor een hobby:()
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.