Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

gezocht ontwerp ligbed

Hoi ik ben op zoek naar een ontwerp voor een ligbed voor in de tuin, kunnen jullie mij misschien advies geven of een site met ontwerpen.
    Hoe doen jullie dat, ontwerpen jullie alles zelf ?

groeten Koen.

Athanor
    Guest

Re: gezocht ontwerp ligbed

Hallo Koen,

Je zou eens kunnen beginnen op de site van Fine Woodworking, met name in de Gallery kun je wellicht voorbeelden vinden die je inspireren om (misschien?) zelf een ontwerp te maken. Voor mijn tuintafels kijk ik eerst veel om me heen en maak dan zelf een ontwerp. Mijn tuinbank heb ik aan de hand van een artikel uit een houtblad gemaakt, het voorbeeld vrij vertaald naar een eigen werktekening en vooral ook inches omrekenen naar metrisch stelsel :roll:

Link naar de gallery: http://www.taunton.com/finewoodworki...lleryHome.aspx

Succes!
    Fons

ik heb niet al te lang geleden een ontwerp vanuit een boek gecopieerd. ik zal het eens opzoeken en inscannen voor je.

*EDIT*: geef me even je email adres door via de link "contact" op mijn site. dan stuur ik hem op.

Wat voor soort ontwerp heb je in gedachten? Google eens op deckchair. Meestal ga ik uit van een bestaand iets, wat ik zelf zover aanpas dat het overeenkomt met mijn eigen stijl.

Bedankt voor jullie reactie allemaal,

zal ook eens bij een winkel gaan kijken en daar wat maten opmeten.

groeten Koen.

Als ik me niet vergis zwerft er op het net ook een ontwerp van een tuin ligbed rond van Festool. Een simpel ontwerp om je zelf eens flink uit te leven met Festool frees e.d. Maar dat kan uiteraard ook met ander gereedschap!

ik was wel al een ontwerp op de site van bosch tegengekomen, die van festool ga ik zeker eens opzoeken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Er zijn er zelfs twee van festool:

http://www.kurswerkstatt-shop.de/shop/a ... id%3D17%26

http://www.kurswerkstatt-shop.de/shop/a ... aid%3D2%26

Voor de gedetaileerde tekeningen moet men helaas betalen. Maar wellicht kan je er inspiratie uit halen.

Ed

Forum Rechten