vraagje over kity 636 vandiktebank

Michelh

Nieuw lid
15 jul 2012
23
0
Beste mensen,

Op marktplaats staat een kity 636 vandiktebank waar ik erg geinteresseerd in ben. Ik heb op dit forum goede commentaren over deze machine gelezen.

De motor van die machine is origineel 1,5 pk. De originele machine is doorgebrand en de huidige eigenaar heeft de motor vervangen door een 3 pk sterke motor.

Dat klinkt natuurlijk hartstikke goed maar ik vraag me wel af of dit verantwoord is. Kan dat zomaar of kan dat op deze machine gevaarlijk zijn?

Iemand en idee?

groeten, Michel
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Als jij verantwoord met de machine werkt, kan er niets gebeuren. Dat extra vermogen gaat de as bijvoorbeeld niet sneller laten draaien. Maar als je nu veel gaat afnemen, zal de machine minder snel door de knieën gaan, en dan kan het wel gevaarlijk worden omdat je andere onderdelen gaat overbelasten.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Begin mij toch af te vragen waarom er geen nederlandse kity dealers zijn, je leest over het algemeen alleen maar positieve gebruikerservaringen over de kity producten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.