Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Schaaltje met natuurrand

Ik heb een schaaltje gedraaid van fluweel hout.
    Eerst heb ik een achthoek gezaagd uit het hout waarna ik het op langzame snelheid rond heb gedraaid.
    Daarna met grotere snelheid de vorm van de onderkant van het schaaltje gedraaid.
    Toen kon ik het schaaltje omkeren en heb ik het uitgehold.

mooi, erg bijzonder hout.

zelf zou ik de wanddikte wat dunner maken en de bodem wat kleiner.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ziet er goed uit !!! Ben het met Mark eens qua vormgeving maar aan de andere kant heeft zo'n "robuuste" look ook wel wat.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit! Ik vind het wel erg mooi dat de schaal een beetje chunky is. De natuurrand en de tekening van het hout vind ik ook wel erg mooi.

Gr. Rene

waar heb je dat hout gekocht en wat kost dat ongeveer als ik vragen mag? want het is erg mooi.

ik vind die dikke wand juist altijd heel mooi.

gr jordi
    groet jordi

Bedankt iedereen, Ik zat er zelf nog wel over te denken om de rand inderdaad wat dunner te maken. maar ik was bang dat de schors er af zou breken als ik nog verder ging.

Jordi: Het hout komt van een boom die we een paar jaar geleden zelf om hebben gezaagd, Je mag wel wat komen halen maar ik woon in Friesland dus dat is misschien te ver?

oke, bedankt voor het aanbod maar dat is erg ver.

ik woon in leusden dis dat is bijna 2 uur rijden.

gr jordi
    groet jordi

Mooi Haye! Het hout lijkt mij Taxus

Mooi schaaltje....en prachtig hout

Mooi zo met die natuurrand. Mijn eerste gedachte was dikke rand maar zo vind ik hem ook mooi.

Forum Rechten