wivamac db801 vario of nova dvr xp

joop1967

Actieve deelnemer
12 jun 2012
71
3
het groene hart
Hallo, ik ben sinds mei in het bezit van een hbm 450-300 vario en vind het draaien zo leuk dat ik wat grotere schalen wil proberen te draaien.
Nou is me schuurtje wat aan de kleine kant dus ben ik aangewezen op een tafelmodel, maar wil wel een goeie.
Wil morgen of volgende week de firma Baptist eens gaan lastig vallen maar zit nog te twijfelen of ik een wivamac db801 vario of een nova
dvr xp zal kopen.
M'n gevoel zegt dat de wivamac wat degelijker is maar of dat gevoel juist is weet ik dus niet.
Misschien zijn hier ervaringsdeskundigen die mij kunnen helpen de knoop door te hakken.
groeten, joop
 
Als je de Killinger rechtstreeks bij Killinger besteld dan ben je een stuk goedkoper uit. De draaibank wordt dan keurig op een pallet bij de deur afgeleverd. In mijn geval hielp de chauffeur hem ook nog naar binnen. Ik heb geen gebruik gemaakt van de standaard poten, maar zelf een verrijdbare kast gemaakt waar de draaibank opstaat. De kast zelf gebruik ik dan voor opslag van de diverse draaibank spullen.
 
Laatst bewerkt:

joop1967

Actieve deelnemer
12 jun 2012
71
3
het groene hart
Bedankt voor de reacties, de keuze wordt er niet makkelijker op zo ghehehe.
Alleen de centerhoogte van 180mm vind ik wat minder (heb niet veel ruimte tussen de werkbank en het opslagrek daarachter, dus bij een grotere centerhoogte hoef ik dan niet zo snel de kop te draaien)
Maar ik ga morgen eens kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.
Van het prijsverschil kan ik nog wat leuke dingen als guts, goeie chuck e.d. kopen.
groeten, Joop
 

joop1967

Actieve deelnemer
12 jun 2012
71
3
het groene hart
@ SamPonette, bij schulte kost ie €1690,-
Nog een vraagje: is de kop ook te verschuiven over het bed?
Dat zou handig zijn want aan de kop van m'n werkbank heb ik meer ruimte dan langs de werkbank.
Ik geloof wel dat jullie me overtuigd hebben hoor, ga morgen maar eens in me beste duits aan het mailen denk.
groeten, joop
 

tuoh

Oud hout
Ja, de kop van een Killinger is verschuifbaar over het ganse bed, heb hier op het werk een Killinger KM 1500 SE staan, en dat is een zeer goede machine.
Je zal er enkel nog een paar verschillende leunspanen moeten bijbestellen, standaard zit er maar één exemplaar bij. Zelf maken is natuurlijk ook een optie.

@Sam, Halwema in Deurne is ook verdeler van Killinger, daar komt de onze vandaan.


Mvg,

André
 

joop1967

Actieve deelnemer
12 jun 2012
71
3
het groene hart
De knoop is doorgehakt.
Als alle kenners zeggen dat de killinger een hele goede machine is dan ga ik ervoor.
Heb ook de werkbank eens ontruimd en zo wat gemeten en bekeken en het moet makkelijk passen.
http://woodworking.nl/attachment.php?attachmentid=682&d=1342205433
(hoop dat die foto zichtbaar is)
Heb sinds vandaag vakantie dus ik denk dat het volgende week een dagje uit wordt naar schulte in duitsland
groeten, joop
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.