Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

wivamac db801 vario of nova dvr xp

Hallo, ik ben sinds mei in het bezit van een hbm 450-300 vario en vind het draaien zo leuk dat ik wat grotere schalen wil proberen te draaien.
    Nou is me schuurtje wat aan de kleine kant dus ben ik aangewezen op een tafelmodel, maar wil wel een goeie.
    Wil morgen of volgende week de firma Baptist eens gaan lastig vallen maar zit nog te twijfelen of ik een wivamac db801 vario of een nova
    dvr xp zal kopen.
    M'n gevoel zegt dat de wivamac wat degelijker is maar of dat gevoel juist is weet ik dus niet.
    Misschien zijn hier ervaringsdeskundigen die mij kunnen helpen de knoop door te hakken.
    groeten, joop

Een derde keuze voor een tafelmodel kan zijn de Killinger KM 1400 SE. zie http://www.killinger.de/shpSR.php?p1=255&p2=257 . Een heel degelijke draaibank met veel mogelijkheden (bv draaibare kop) en goede service.

die killinger ziet er inderdaad ook erg goed uit en nog vriendelijk geprijsd ook, eens kijken of die ook in nederland te koop is

zo te zien heeft die killinger ook nog de mogelijkheid om de poten er later onder te zetten
    is misschien handig als je later een gewoon model wilt ipv een tafelmodel

Als je de Killinger rechtstreeks bij Killinger besteld dan ben je een stuk goedkoper uit. De draaibank wordt dan keurig op een pallet bij de deur afgeleverd. In mijn geval hielp de chauffeur hem ook nog naar binnen. Ik heb geen gebruik gemaakt van de standaard poten, maar zelf een verrijdbare kast gemaakt waar de draaibank opstaat. De kast zelf gebruik ik dan voor opslag van de diverse draaibank spullen.
    Laatst gewijzigd door Jan van der Ploeg; 12-07-12 om 21:28.

Als Jan van der Ploeg en Martin Adomat met deze machine werken, ga er dan maar vanuit dat het kwaliteitspul is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Zie www.drechslerei-adomat.de
    vr.gr.Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Bedankt voor de reacties, de keuze wordt er niet makkelijker op zo ghehehe.
    Alleen de centerhoogte van 180mm vind ik wat minder (heb niet veel ruimte tussen de werkbank en het opslagrek daarachter, dus bij een grotere centerhoogte hoef ik dan niet zo snel de kop te draaien)
    Maar ik ga morgen eens kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.
    Van het prijsverschil kan ik nog wat leuke dingen als guts, goeie chuck e.d. kopen.
    groeten, Joop

wat kost die Killinger precies? Want op die site is het op aanvraag.

Ik ken beide draaibanken, draai zelf op een wivamac 6000, maar zou voor absoluut voor de kilinger 1400 gaan
    De bank is zo stil dat je moet luisteren of hij aanstaat.
    180mm lijkt weinig, maar een schaal van 350 is behoorlijk groot.
    Met de kop gedraaid meer mogelijk heden.

@ SamPonette, bij schulte kost ie €1690,-
    Nog een vraagje: is de kop ook te verschuiven over het bed?
    Dat zou handig zijn want aan de kop van m'n werkbank heb ik meer ruimte dan langs de werkbank.
    Ik geloof wel dat jullie me overtuigd hebben hoor, ga morgen maar eens in me beste duits aan het mailen denk.
    groeten, joop

Forum Rechten