Nog een nieuwe

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Wat leuk, een hollands houtbewerkers forum. Ik dacht dat ambachtelijk houtbewerken zo goed als uitgestorven was in Nederland ;) Er zijn geen tijdschriften of boeken en niet zo veel op Internet te vinden. Daarom heb ik nog al wat gezocht op Amerikaans forums. Die hebben veel publiek. Als je ook kijkt wat zij voor keuze aan winkels hebben, ongelofelijk, vooral ook de keuze en de prijzen!

Ik ben nog maar een beginnertje. Ik heb een paar kleine dingetjes gemaakt, en ben nu begonnen met een stevige werkbank. Wie die Amerikanen een beetje volgt, het wordt een Roubo model. Ik zal eens wat foto's maken en die in het desbetreffende subforum zetten.

Ik voel me zelf als een soort hybride houtbewerker. Het grove werk doe ik met de machine, het fijnere werk vind ik leuk om met handgereedschap te doen. Maar daar moet ik nog veel in oefenen, als ik nu een beetje haast heb grijp ik toch eerder naar een bandschuurmachine dan een handschaaf!
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hoi Seek, welkom.
Ja die Amerikanen en ook Canadezen en niet te vergeten Aussies, hebben nu eenmaal veel meer mogelijkheden dan wij in dit klein landje, maar dat was je al duidelijk.
Op zichzelf vind ik het fantastisch dat er een Nederlands forum is.
Ik kan alleen maar zeggen, hoe meer zielen op dit forum hoe beter, en gelukkig zie ik meer en meer aanmeldigen op dit forum.
Hoop veel leuk werk van je te zien.
Beste groeten. Ad
 
A

Athanor

Guest
Hallo Seek,

Welkom op het forum!
Ik ben erg benieuwd naar je werkbankproject. Droom ervan om zelf ook eens een degelijke werkbank te maken. Ken je Baptist, de enige zaak in Nederland die een breed assortiment aan gereedschapen en machines heeft? Vaak genoemd hier in de topics.

Veel plezier in de discussies!

Fons
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ja, ik ken Baptist, en ik ken ook zijn prijzen. Als ik iets nodig heb, wat niet in de bouwmarkt ligt, bestel ik het wel in Duitsland (2 keer tot nu toe). Het is natuurlijk heel goed dat er zo'n zaak in Nederland is, maar een beetje concurentie zou geen kwaad kunnen.

Ik heb wat foto's gemaakt en zal ze straks even posten.
 

worldsound

Actieve deelnemer
Hoi Seek,

ik ben zelf ook pas nieuw op dit forum.
Ik las dat je regelmatig de amerikaanse forums volgde, zou je me hier misschien een link kunnen plaatsen van deze forum en misschien andere interessante sites.

groeten Koen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.