Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Kinzo vandiktebankje beitels.

Beste allemaal:
    Ik heb een Kinzo vandiktebank en voor mijn doel is dit een perfecte machine totdat ik beitels nodig had. Kinzo blijkt faliet en er is naar mijn mening niet meer aan deze beitels te komen. Weet iemand of er nog onderdelen van deze machines ergens te koop zijn of dat er andere beitels ook in passen of pas gemaakt kunnen worden. De beitels zijn geen probleem maar deze hebben een sleufje waar pennetjes van de bank in vallen of mogen deze verwijderd worden waardoor de beitel dus los in de houder geklemd worden.

Het klopt dat Kinzo failliet is gegaan, halverwege 2009 o.i.d desalniettemin zie ik weer meer kinzo gereedschap verschijnen dan ooit te voren. Ook is hun website weer volledig operationeel en staan er handleidingen op die eind 2011 gedateerd zijn. Dus ik denk dat Kinzo een herstart gemaakt heeft.

kun je ze niet gewoon laten slijpen? ik zie nergens staan of het om wegwerp messen of slijpbare messen gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Vinken Bekijk Berichten
    ...maar deze hebben een sleufje waar pennetjes van de bank in vallen of mogen deze verwijderd worden waardoor de beitel dus los in de houder geklemd worden.
    Ik vermoed dat deze sleufjes er niet voor niets zitten en raad je af om messen zonder deze sleufjes te gebruiken. Wel kan je contract opnemen met Kinzo om te kijken of ze nog nieuwe messen kunnen leveren.

Je hebt die sleufjes nodig om de beitels op hoogte te verstellen, zodat ze goed uitgelijnt staan ten opzichte van de bladen. Maar dat is in mijn geval zo (HBM machine)

Los klemmen lijkt me niet verstandig, zacht gezegt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Vinken Bekijk Berichten
    Beste allemaal:
    Ik heb een Kinzo vandiktebank en voor mijn doel is dit een perfecte machine totdat ik beitels nodig had. Kinzo blijkt faliet en er is naar mijn mening niet meer aan deze beitels te komen. Weet iemand of er nog onderdelen van deze machines ergens te koop zijn of dat er andere beitels ook in passen of pas gemaakt kunnen worden. De beitels zijn geen probleem maar deze hebben een sleufje waar pennetjes van de bank in vallen of mogen deze verwijderd worden waardoor de beitel dus los in de houder geklemd worden.
    Een oudere topic maar toch je weet het niet. Ik heb ook zo`n ding nog staan en het is mij niet gelukt aan passende beitels te komen..jou wel?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk Berichten
    Ik heb ook zo`n ding nog staan en het is mij niet gelukt aan passende beitels te komen
    vermelden welk type machientje het is is wel zo handig.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joopvommen Bekijk Berichten
    vermelden welk type machientje het is is wel zo handig.
    dat type nummer weet ik zo niet maar de beitel heeft de maat:259x18 2x3 2 HSS 18%. De Kinzo van tegenwoordig heeft de naam overgenomen maar niet alle oude apparatuur. Via hen heb ik geen nieuwe beitels kunnen verkrijgen. Iemand die een bedrijf kent die beitels op maat kan maken? Die uitsparingen in de beitel heb ik bij geen enkele vergelijkbaar vandiktebankje terug kunnen vinden.

Vaak kan het bedrijf dat keermessen en beitels of zaagbladen slijpt ook keermessen en bijtels op maat maken voor je.

Forum Rechten