Festool Holzidee laatste versie, 100 pagina's gratis downloaden

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.049
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Zo dat spat er vanaf in de titel, gratis downloaden. Holzidee is het tijdschrift wat Festool een aantal jaren in Duitsland heeft gedistribueerd. Ik heb wel eens wat opgevraagd, maar ze weigerden naar Nederland te sturen. Nu zag ik net een berichtje op ons "zuster" forum woodworking.de van de bekende auteur Guido Henn, dat Festool stopt met dit tijdschrift en hij geeft een link waar ze allemaal te downloaden zijn. Ik bladerde even vlug door de laatste en dat is 100 pagina's hele leuke ideen voor de machinale houtbewerkers. Schijnbaar is de discussie over de kleur van het gereedschap niet exclusief voor ons, Guido maakt het grapje dat als je de zwart/groene kleur problemen geeft, je maar een gele, groene of rode bril op moet zetten.

Hier de link naar Holzidee

Veel lees plezier op de vakantie.

jaap
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Spijtig dat ze stoppen, het is in ieder geval erg nuttig om te zien op welke gekke en slimme manieren je het gereedschap kan gebruiken want op enige hulp in de Festool handleidingen mag je niet rekenen.
Ik heb het altijd zo gekend dat ze te downloaden waren op festool.de, maar toch handig om het nog eens laten weten want ik denk dat niet iedereen op de hoogte was.
Op de site van Bosch staan ook leuke projecten die laten zien hoe hun gereedschap te gebruiken.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Leuk dat ik ze nu allemaal kon downloaden, wist ik ook niet. Jammer dat ze ook hiermee stoppen, hopelijk geen slecht teken, eerst de toolpoint, nu de holzidee. Hopelijk kan festool zich staande houden in deze moeilijke markt voor een merk wat veel extra's in het programma heeft zitten die moeten worden gefinancierd uit machineopbrengsten die onder druk staan
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Leuk dat ik ze nu allemaal kon downloaden, wist ik ook niet. Jammer dat ze ook hiermee stoppen, hopelijk geen slecht teken, eerst de toolpoint, nu de holzidee. Hopelijk kan festool zich staande houden in deze moeilijke markt voor een merk wat veel extra's in het programma heeft zitten die moeten worden gefinancierd uit machineopbrengsten die onder druk staan

De toolpoints bestaan naar mijn weten in Duitsland nog, ik heb ze zelf nooit gekend, maar ze zijn hier afgeschaft omdat het een illegale praktijk is in Europa om een soort bonus te geven bij het kopen van producten van hetzelfde merk.
Ze betalen regelmatig forse boetes in Duitsland heb ik gelezen voor hun commerciële praktijken.
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
253
11
Jaap, dank voor de link.
Ik was hier niet van op de hoogte. Gelijk maar alle dertien gedownload.

De reden van het stoppen is vaak niet geheel helder. Natuurlijk heeft het een financiële achtergrond. Maar mogelijk willen ze zich iets minder nadrukkelijk op de particuliere markt richten. Dat is toch vaak een "vervelende" doel-groep. Stellen veel vragen en kopen relatief weinig.

@BenchWorks, dat je vanwege Europesche regels geen toolpoints oid mag geven is mij onbekend. Het is ook juist heel gebruikelijk, denk aan de 5% extra korting die je bij veel supermarkten kunt krijgen als je het eigen huismerk koopt (met een klantenkaart). Ik denk eerder dat dergelijke spaarprogramma's bij bedrijven niet goed werkt. De beslisser over de aankoop kijkt vaak niet naar dergelijke "voordeeltjes", maar het kost wel geld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.