Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Het draaien van enorme houten ballen

Deze man maakt met zelf gemaakt gereedschap enorme ballen van hout.

Om dit allemaal te kunnen betalen heeft hij zijn boerderij verkocht...

Het fijne weet ik er verder niet van.

Indrukwekkend om naar te kijken is het in ieder geval wel.

http://vimeo.com/41892788

heel gaaf om dat te zien, misschien iets om in de toekomst voor mij in het klein na te doen...

Indrukwekkend!
    Je moet echt wel ballen hebben om je boerderij te verkopen voor je droom!

Heel mooi!
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Gave ballen maakt deze man! Vind het wel vreemd dat zijn draaibank zo schokkerig draaid!

Hoe bedoel je schokkerig? Omdat de ruwe oppervlakken 'getrapt' zijn? Dat heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat zijn 'beitel' een frees is - je ziet dan ook op die richels de draaisporen van de freeskop weer terug.

Bedoel meer het draaien van de bank zelf, rotatie lijkt niet eenparig?

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als ik het goed bekeken heb wordt het geheel aangedreven door een verbrandingsmotor. Als de beitel/frees hout tegen komt met een verschillende dichtheid of zelfs een opening dan zal het toerental wat varieeren. Met een flink vliegwiel, een tandwiel overbrenging en daarmee een hoger toerental van de motor zal het beter moeten gaan.

Ja, hij draait op een aftakas, net als de as van een trekker die bijvoorbeeld een kunstmeststrooier aandrijft, of de aftakas van een Unimog. Een Unimog zou hiervoor overigens een beter geschikt apparaat zijn geweest dan de immense truck die hij heeft omgebouwd. Denk ik.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Nu nog een katapult bouwen om die dingen af te schieten....

Forum Rechten