Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Kleine vlak-/vandiktebank

Ik ben op zoek naar een kleine vlak/vandikte-bank. Prijs is niet het belangrijkste in deze, ik heb simpelweg geen ruimte voor een grote machine. Het moet dus eentje zijn die op te bergen is op een legplank. Ik heb oa de Spero SP85, HBM 10/12 en de Gude GADH 254 gezien. Zijn dit redelijke machines? Formaat is me duidelijk, en ik vind het geen probleem als het iets meer tijd duurt dan met een grote machine. Maar ik wil wel een goed resultaat hebben.

Ha,

Wat wil je er mee doen? Wil je er redelijke planken mee bewerken voor bijvoorbeeld meubels? Of ben je meer van plan om heel klein en fijn werk te gaan maken zoals modelbouw etc?

Groeten
    Thom

Ik wil heb gebruiken voor niet al te grote meubels.

ik heb dezelfde afwijking , het maken van kleinmeubelen .
    en gebruik de woodstar PT85 en red me er prima mee , de spero is prakties hetzelfde , alleen heeft die volgens hun een betere aanslag.
    http://www.scheppach.nl/products.php?category_id=126

er is goed mee te werken mits je de mazzel heb dat je er 1 koop die goed afgesteld is (gebeurt niet vaak). Je kan ze ook zelf afstellen via de
    onderkant daar zit een ketting die je los kan halen en dan zitten er aan de bovenkant 4 schroeven om hem af te stellen.
    Zelf zou ik toch eerder voor een oude kleine kity of inca gaan als je die kan vinden.

Ik heb zelf de Spero. Ben daar redelijk tevreden over; maar ik denk niet dat je deze (gezien de prijs) kunt vergelijken met de pro's.
    Het enige nadeel is dat de afstelling niet helemaal nauwkeurig is (de lineaal zit een mm ofzo verschoven tov de aanslag), maar als je die afwijking eenmaal weet is er ook zuiver mee te werken; de afwijking is over het hele bereik hetzelfde.
    Maar het is helemaal hoe vaak je hem wilt gebruiken. Is het om af en toe iets te schaven, is een machine uit deze klasse zeker een goede koop, als hij dagelijks een paar uur staat te draaien zou ik voor een duurdere machine gaan.

Ben benieuwd wat het geworden is, want ik zit zelf ook naar een dergelijke machiene te kijken.
    De eerder genoemde gude lijkt qua prijs to good to be troe
    Zal google eens aanslingeren om eventuele testen op te snorren.

Grt wupsie

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco Bekijk Berichten
    Het moet dus eentje zijn die op te bergen is op een legplank.
    Let dan goed op het gewicht. Ik heb een kleine Kity, maar die is erg zwaar. Verplaatsen kan alleen met twee personen. Ik moet er nog een karretje voor maken.

Ook ik ben op zoek naar een kleine vlak/vandiktebankje. DeWalt heeft een leuke maar dat is net iets te gortig voor mij (1400 euro als ik me niet vergis). Nou zag die laatst op marktplaats de Mafell AD160, nooit van gehoord, niet te vinden op Mafell zijn site.. Iemand ervaring mee??
    Ik ga er voornamelijk kleine balkjes mee schaven (kleine meubeltjes en sieradendoosjes)..
    Groeten Rian

Forum Rechten