Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Een gewaarschuwd man is er twee waard: gevaarlijk namaakgereedschap in omloop

Hallo,
    Zag net het volgende artikel, oppassen geblazen dus.
    http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120709_103
    Groetjes,
    Pascal

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Niets nieuws onder de zon... Al jaren hetzelfde, hallo wij komen van een beurs en hebben wat gereedschap over..., of messen- of pannensets, of digitale camera's, of aggregaten, of...
    Mijn vader heeft zo eens wat koffertjes met gereedschap gekocht. De 230 mm haakse slijptol heb ik later eigenhandig in de container geflikkerd, durfde hem niet weg te geven aan kenissen vanwege de schakelaar die bleef hangen (ze hadden dit gereedschap voorzien van Bosch stickers. een ander koffertje zat een decoupeerzaag, een licht boormachientje en nog wat kleins in.

op marktplaats worden nieuwe gastackers aangeboden van "senco tirex" voor € 150.... nergens staat een merksticker of iets dergelijks. Garantie krijg je niet, hetzelfde als een factuur met hierop de btw vermeldt. De verkoper zou een partij gastackers hebben gekocht op een veiling. Na wat mailcontact en speurwerk via google toch maar niet tot kopen overgegaan.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBT Bekijk Berichten
    op marktplaats worden nieuwe gastackers aangeboden van "senco tirex" voor € 150....
    Nu afgeprijst zelfs ad

Nooit zo bij stilgestaan dat gereedschap ook wel eens een vervalsing kan zijn. Bij bovenstaande link is het echter wel heel erg duidelijk.

bijtel: ik doelde op de andere tacker. de tacker in de ad die jij hier vermeld is voor afwerknagels, ik had het over de tacker voor nagels om bv. panlatten te schieten. Het gaat overigens wel om dezelfde aanbieder. Het uiterlijk van de tacker doet me echter meer denken aan een Spit Paslode dan aan een Senco tacker.

Als ik op een nieuwe tacker geen garantie krijg hoef ik hem niet. Als ik iets nieuws koop wil ik minimaal 1 jaar garantie. Dit laatste gaf voor mij de doorslag om niet tot kopen over te gaan. Doe mij maar een Paslode van €500 ex btw... betaal liever een paar 100 euro meer voor iets dan dat ik na 2 maanden met een tacker zit te kijken waar ik niks mee kan omdat ik er geen garantie op krijg.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ter info.

Vraag

Een vraag over deze advertentie .... Dit is duidelijk geen Senco. Is het toegestaan om chinese namaak te verkopen op marktplaats?

Antwoord
    U geeft aan dat deze adverteerder Chinese namaak aanbiedt. Ik begrijp dat u dit vervelend vindt.

Het is inderdaad niet toegestaan advertenties te plaatsen op Marktplaats.nl waarin objecten worden aangeboden die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen, waaronder replica's en namaakartikelen. Een vermoeden of een e-mailconversatie is voor ons echter niet voldoende om een IP adres of e-mailadres te blokkeren. Dit, omdat het bewijs niet voldoende is om deze adverteerders te weren van de site.

Als in de advertentie vermeld staat, dat het om replica/namaak gaat, dan kunt u deze tippen: Wanneer u dergelijke advertenties tegenkomt, kunt u onderaan de betreffende advertentie de reden aanklikken waarom de advertentie volgens u verwijderd zou moeten worden. Wij zullen de betreffende advertentie dan bekijken en waar mogelijk gepaste actie ondernemen.

Als uit de advertenties niet op te maken valt, dat het om replica/namaak gaat, dan mogen wij niet zomaar maatregelen nemen. Rechthebbenden, met name eigenaars van auteursrechten, handelsmerken of andere rechten van derden, kunnen dan melding maken van aanbiedingen die mogelijk inbreuk maken op hun rechten, en een verzoek indienen voor de verwijdering van deze aanbiedingen. Als een rechtmatige vertegenwoordiger van de rechthebbende dit op de juiste manier aan ons meldt, worden producten die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten door Marktplaats.nl verwijderd.

Via onderstaande link kunt u meer lezen over het "melding van inbreuk" programma:
    http://statisch.marktplaats.nl/help/...an_inbreuk.pdf

Als een rechtmatige vertegenwoordiger van de rechthebbende op de juiste manier aan ons meldt, worden producten die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten door Marktplaats.nl verwijderd.

Nou dan zou een tip naar senco voldoende moeten zijn om snel actie te laten nemen lijkt mij. Neem aan dat die meteen contact opnemen met Marktplaats om hun handel te beschermen.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Altijd leuk, via het contactformulier gedaan.

Op het forum voor houtbewerkers, werd gesproken over nep-Senco machines, die via marktplaats worden aangeboden. Hieronder plaats ik de link van de discussie. Ik heb het ook aan marktplaats voorgelegd, het antwoord staat in de discussie. Is dit iets waar u actie in onderneemt?
    http://woodworking.nl/showthread.php...1789#post51789

Antwoord:

Dank je voor je moeite om ons te informeren!
    We zullen inderdaad contact opnemen met Marktplaats.
    Laatst gewijzigd door Bijtel; 24-07-12 om 10:51. Reden: Antwoord toegevoegd

ik zie net dat ze nog steeds op MP staan. Weet niet of Senco nu echt actie heeft ondernomen?

Namaak komt helaas steeds meer voor op het wereldwijde web.

Zelf koop ik nooit nieuw materiaal op occasie sites. Of 'slechts 2 maal gebruik'... Dan betaal ik liever de nieuwprijs met zekerheid én garantie.
    Een besmeurde machine met de stickers er half af én aan een prikje, dan laat ik me wel verleiden

Kwaliteitsmerken zijn hier altijd het slachtoffer van; makita is ook al van de partij: http://www.makita.nl/page/6/274/beho...or-namaak.html

Shure (merk van kwaliteitsmicrofonen) had vroeger ook zo'n pagina, maar deze hebben ze er af gehaald met de vermelding 'dat de namaak zo goed op het originele lijkt dat ze het zelf niet meer uit elkaar kunnen houden'. Enkel auditief een duurzaamheid is er nog verschil...

Oppassen geblazen!

Brecht

Forum Rechten