Steigerhout , waar kopen?

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Hoi, ik wil binnenkort even een steigerhouten loungebank in elkaar flutsen... wie weet waar ik het beste planken kan kopen, waar ik ze kopen weet ik wel. Maar wie weet een extra goed of extra goedkoop adres voor de mooiste planken?

Liefst in de omgeving van Arnhem?
 

Hemmo van der Zaan

Actieve deelnemer
28 feb 2012
47
0
Scheppie, de link van Remco geeft wel een aanbieder die wel heel erg goedkoop lijkt. Let dus wel even op de kwaliteit van het hout, soms kan het schoonmaken je meer ellende kosten dan het hout waard is.
Je kunt soms ook op de bouw goed steigerhout vinden in de vorm van gebroken planken. Praatje met de uitvoerder......
gr, Hemmo
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Als je ze kan vinden en nieuwe wil hebben koop ze dan geschaaft. Of je moet een bandschuurmachine hebben want het is nogal een werk
bij sommige planken om ze glad te krijgen. Bij sommige zijn de planken erg ruw gezaagt.
 
A

Athanor

Guest
Als je ze kan vinden en nieuwe wil hebben koop ze dan geschaaft. Of je moet een bandschuurmachine hebben want het is nogal een werk
bij sommige planken om ze glad te krijgen. Bij sommige zijn de planken erg ruw gezaagt.

Tsja.... Dan begin ik me toch af te vragen waarom je dan nog steigerhout zou willen hebben; die wil je toch hebben vanwege het stoere robuuste uiterlijk = tijdsbeeld.
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Het zit niet erg lekker het is anders behoorlijk ruw onder je kont of je zit vol met splinters.

Misschien een hint koop eerst kussens en pas daar je bank op aan anders ben je een godsvermogen kwijt aan kussens.
 
Laatst bewerkt:

PBT

Actieve deelnemer
ik maak veel meubelen e.d. uit steigerplanken. Ik haal ze zelf in Valkenswaard bij en houthandel. http://link.marktplaats.nl/574306024

Ik raad aan om nieuwe steigerplanken te gebruiken. Als je gebruikte neemt, daar zitten vaak nagels , cementresten en steentjes in wat funest is voor je zaagblad. Ik schuur ze altijd met de bandschuurmachine (korrel 60) zodat ze nagenoeg splintervrij zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.