Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Steigerhout , waar kopen?

Hoi, ik wil binnenkort even een steigerhouten loungebank in elkaar flutsen... wie weet waar ik het beste planken kan kopen, waar ik ze kopen weet ik wel. Maar wie weet een extra goed of extra goedkoop adres voor de mooiste planken?

Liefst in de omgeving van Arnhem?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Scheppie, de link van Remco geeft wel een aanbieder die wel heel erg goedkoop lijkt. Let dus wel even op de kwaliteit van het hout, soms kan het schoonmaken je meer ellende kosten dan het hout waard is.
    Je kunt soms ook op de bouw goed steigerhout vinden in de vorm van gebroken planken. Praatje met de uitvoerder......
    gr, Hemmo

Als je ze kan vinden en nieuwe wil hebben koop ze dan geschaaft. Of je moet een bandschuurmachine hebben want het is nogal een werk
    bij sommige planken om ze glad te krijgen. Bij sommige zijn de planken erg ruw gezaagt.

Athanor
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noobzr Bekijk Berichten
    Als je ze kan vinden en nieuwe wil hebben koop ze dan geschaaft. Of je moet een bandschuurmachine hebben want het is nogal een werk
    bij sommige planken om ze glad te krijgen. Bij sommige zijn de planken erg ruw gezaagt.
    Tsja.... Dan begin ik me toch af te vragen waarom je dan nog steigerhout zou willen hebben; die wil je toch hebben vanwege het stoere robuuste uiterlijk = tijdsbeeld.

Het zit niet erg lekker het is anders behoorlijk ruw onder je kont of je zit vol met splinters.

Misschien een hint koop eerst kussens en pas daar je bank op aan anders ben je een godsvermogen kwijt aan kussens.
    Laatst gewijzigd door noobzr; 10-07-12 om 22:19.

ik maak veel meubelen e.d. uit steigerplanken. Ik haal ze zelf in Valkenswaard bij en houthandel. http://link.marktplaats.nl/574306024

Ik raad aan om nieuwe steigerplanken te gebruiken. Als je gebruikte neemt, daar zitten vaak nagels , cementresten en steentjes in wat funest is voor je zaagblad. Ik schuur ze altijd met de bandschuurmachine (korrel 60) zodat ze nagenoeg splintervrij zijn.

Forum Rechten