hout aanbieding

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi beste houtdraaiers,
misschien heb ik wel voor enkele onder jullie een leuke aanbieding .
namelijk :
ik heb een andere woning gekocht en juist begonnen met de tuin .
Deze tuin is een echte wildernis door nooit te snoeien en geen onderhoud te geven, dus de enige "drastische" oplossing is alles omgooien . Dan de kraan erdoor , alles omwoelen , nivelleren en terug inzaaien.Het hout wil ik niet als brandhout opslagen , maar hier aanbieden aan één of meerdere van jullie houtdraaiers .
Nu zijn daar de volgende bomen :
schietwilg,esdoorn,krulwilg, catalpa,vogelkers, taxus
misschien nog een appel en perenboom
Het zijn uiteraard geen woudreuzen maar wie het kleine niet begeerd ...
esdoorn twee stammen van 10 cm een drietal meter hoog
catalpa 20cm op een 2,5 m hoog
de vogelkers +30cm op 4 m
de taxus is 7 cm onderaan en 1,70m
de dikte is de geschatte diameter
de wilgen zijn een viertal meter hoog maar geen idee van de diameter.
Deze bomen worden in Vorselaar omgegooid nu Maandag. Als er iemand geintresseerd
is ,laat je het maar weten en ik leg het opzij .Anders gaat het mee door de verhakselaar.De rest spreken we later dan wel af.
groeten
Stef :lol:
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hoi Stefke,
Ik vind het een genereus aanbod, maar sinds ik zo juist een grote esdoorn gevild heb in stukken, en ook nog 6 grote elzenhouten stammen gekregen heb, en ook nog een magnolia boom, zit mijn houtopslag dusdanig vol dat er niets meer bij kan.
Anders zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken.
Zou haast tegen andere houtdraaiers op dit forum willen zeggen, zo'n aanbod maak je niet dikwijls mee, dus, go for it !!
Bedank Stefke voor je goedbedoelde aanbod.
Ad
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi Ad,

als de opslag plaats vol is , dan stopt het he ;)
Opstoken of verhakselen is zonde , dus leek dit mij een goed idee.
Daar ik nog nooit hout gedraaid heb, en dit niet iets is dat men effe snel leert kan ik het beter weg schenken.
we zien wel
groeten :lol:
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
stefke zei:
Deze bomen worden in Vorselaar omgegooid nu Maandag. Als er iemand geintresseerd
is ,laat je het maar weten en ik leg het opzij .Anders gaat het mee door de verhakselaar.De rest spreken we later dan wel af.
groeten
Stef :lol:
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Zei je een Taxus stammetje van 7 cm dik en 1.7 meter lang? Hoe dik is de top? Het dunste punt zegmaar? Zitten er veel zijtakken aan of is de stam redelijk recht en gaaf? Ik zoek namelijk al erg lang zo'n soort taxus tak om een schuttersboog van te maken. Als hij een beetje recht een dik is, zou ik hem graag willen hebben.
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi woodworker,

ik weet dat je er een eigen topic over hebt gestart , maar denk dat hij juist niet geschikt is voor
jou boog. Ik zal er morgen eens een foto van posten. Omdat ik je topic heb gelezen , heb ik deze al opzij gelegt.
groeten
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi woodworker , heb je hier iets aan ?

tuin017.th.jpg


En hier nog wat

http://img219.imageshack.us/gal.php?g=tuin018.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.