Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: hout aanbieding

hout aanbieding

Hoi beste houtdraaiers,
    misschien heb ik wel voor enkele onder jullie een leuke aanbieding .
    namelijk :
    ik heb een andere woning gekocht en juist begonnen met de tuin .
    Deze tuin is een echte wildernis door nooit te snoeien en geen onderhoud te geven, dus de enige "drastische" oplossing is alles omgooien . Dan de kraan erdoor , alles omwoelen , nivelleren en terug inzaaien.Het hout wil ik niet als brandhout opslagen , maar hier aanbieden aan één of meerdere van jullie houtdraaiers .
    Nu zijn daar de volgende bomen :
    schietwilg,esdoorn,krulwilg, catalpa,vogelkers, taxus
    misschien nog een appel en perenboom
    Het zijn uiteraard geen woudreuzen maar wie het kleine niet begeerd ...
    esdoorn twee stammen van 10 cm een drietal meter hoog
    catalpa 20cm op een 2,5 m hoog
    de vogelkers +30cm op 4 m
    de taxus is 7 cm onderaan en 1,70m
    de dikte is de geschatte diameter
    de wilgen zijn een viertal meter hoog maar geen idee van de diameter.
    Deze bomen worden in Vorselaar omgegooid nu Maandag. Als er iemand geintresseerd
    is ,laat je het maar weten en ik leg het opzij .Anders gaat het mee door de verhakselaar.De rest spreken we later dan wel af.
    groeten
    Stef :lol:

Re: hout aanbieding

Hoi Stefke,
    Ik vind het een genereus aanbod, maar sinds ik zo juist een grote esdoorn gevild heb in stukken, en ook nog 6 grote elzenhouten stammen gekregen heb, en ook nog een magnolia boom, zit mijn houtopslag dusdanig vol dat er niets meer bij kan.
    Anders zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken.
    Zou haast tegen andere houtdraaiers op dit forum willen zeggen, zo'n aanbod maak je niet dikwijls mee, dus, go for it !!
    Bedank Stefke voor je goedbedoelde aanbod.
    Ad

Hoi Ad,

als de opslag plaats vol is , dan stopt het he
    Opstoken of verhakselen is zonde , dus leek dit mij een goed idee.
    Daar ik nog nooit hout gedraaid heb, en dit niet iets is dat men effe snel leert kan ik het beter weg schenken.
    we zien wel
    groeten :lol:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

stef
    in welke plaats ben je woonzaam? ben altijd op zoek naar hout om mee te draaien!!!!

rick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefke
    Deze bomen worden in Vorselaar omgegooid nu Maandag. Als er iemand geintresseerd
    is ,laat je het maar weten en ik leg het opzij .Anders gaat het mee door de verhakselaar.De rest spreken we later dan wel af.
    groeten
    Stef :lol:

Zei je een Taxus stammetje van 7 cm dik en 1.7 meter lang? Hoe dik is de top? Het dunste punt zegmaar? Zitten er veel zijtakken aan of is de stam redelijk recht en gaaf? Ik zoek namelijk al erg lang zo'n soort taxus tak om een schuttersboog van te maken. Als hij een beetje recht een dik is, zou ik hem graag willen hebben.

Hoi woodworker,

ik weet dat je er een eigen topic over hebt gestart , maar denk dat hij juist niet geschikt is voor
    jou boog. Ik zal er morgen eens een foto van posten. Omdat ik je topic heb gelezen , heb ik deze al opzij gelegt.
    groeten

Hoi woodworker , heb je hier iets aan ?

En hier nog wat

http://img219.imageshack.us/gal.php?g=tuin018.jpg

Als ik het goed zie, loopt de stam halverwege over in zijtakken?

Als dat zo is, is het niet mogelijk om er een boog van te maken. Jammer, maar in ieder geval hartelijk bedankt voor je aanbod.

Jammer , volgende keer misschien meer geluk
    groeten

Forum Rechten