Overzeese Festool aankopen

WR1944

Oud hout
Wat betreft parallelimport naar Europa hebben buitenlandse lobbyisten het voor elkaar gekregen dat parallelimport niet is toegestaan als het betreffende bedrijf een vestiging/vertegenwoordiging in een bepaald land heeft. Daarom koop ik Levi spijkerbroeken in Amerika voor $ 30 (Eur 23) die in Nederland Eur 70 of meer kosten. Als ik weer terug ga naar Nederland hoop ik dat ik minder aan overgewicht voor m'n koffer hoef te betalen dan ik uitspaar op m'n aankopen hier. ;)
 

Houten Klaas

Actieve deelnemer
1 feb 2009
83
0
Maar één ding begrijp ik hieraan toch niet zo goed.
Toolmax is een bedrijf dat al een tijdje meedraait en ze kennen ondertussen het klappen van de zweep zou je zeggen. Ze moeten zeker het protectionistische klappen van de Festoolzweep kennen.
Hoe kunnen ze dan toch nog proberen een dergelijke actie op te zetten? Bij zo'n actie gaan ze toch ook niet over één nacht ijs? Dat bereiden ze toch voor? Er moet tenslotte een nieuwsbrief met actiecodeprogramma gemaakt worden. Er moet ruimte gecreëerd worden in de voorraad voor extra aanvragen. Er moet met de leverancier afspraken worden gemaakt over snelle levering of misschien wel directe levering aan de klant in naam van Toolmax. Dus ze wisten wel degelijk wat ze gingen doen.
Maar ach, ik ben gewoon teleurgesteld want mijn aankoopdrempel werd door dit aanbod erg verlaagd. En dat gaat nu niet door. De hele vraag: Kopen in Engeland, stekkerwissel, garantie ja of nee, was ineens geen probleem meer. Ik zag die fijne stofzuiger al arriveren met de postbode.....
Maar goed, misschien krijgen ze het later wel een keer rond.
Ik vond trouwens de uitleg van Toolmax erg mager. Waarom zeggen ze niet, als het zo is, dat ze teruggefloten zijn? Er komt enkel een reactie zoals hierboven beschreven.
Maar nogmaals: Ik zag het wel zitten die CTM 26 E voor 72 euris minder.
 

Houten Klaas

Actieve deelnemer
1 feb 2009
83
0
Goed, ik zou jullie op de hoogte houden van de eventuele aankopen.

Het is geworden: een Cleantex CTM 26 E voor het bedrag dat Festool Nederland daarvoor wil hebben. Ik zag toch erg op tegen de stekkerwissel (1) (dat zou dan ook aan de machine moeten die ik zou aansluiten aan de stofzuiger) en ik wil graag de 3 jaar garantie hebben (2) (die je niet nodig hebt als Festool zo goed is als ze zeggen, maar vooruit...) en ik had toch niet duidelijk voor ogen wat het me extra zou kosten als ik het in UK zou bestellen (3). De drempel werd steeds hoger om in Engeland te kopen. Als er iets aan is kan ik hier naar de leverancier gaan en hoeft niks op te sturen (4).

Ik wilde ook graag de M-klasse hebben want na enig onderzoek blijkt die filter risico op fijnstof door uitblazing op nul (oke, heel laag) te zetten. (Speuren op de RIVM-site, http://www.rivm.nl/rvs/normen/werk/grens/ geeft duidelijkheid over het niveau van filtering. Als ik het goed heb begrepen dan werkt het alsvolgt: Een MAC-waarde (Maximaal Aanvaardbare Concentratie) van 0,1 mg per m3 wordt verondersteld veilig te zijn. Er is grote waarschijnlijkheid dat het houtstof van hardhout kankerverwekkend is, over stof van zachthout is twijfel maar men neigt naar "schadelijk voor de gezondheid".)(5) Ik kom uit de ARBO-wereld vandaar dat ik me hiermee bezig houd. Het zou zoooooo jammer zijn om deze fijne hobby op te moeten geven omdat de stoflongen het niet meer trekken......(6)
Daarnaast zaag ik ook af en toe MDF (7).
Alles te samen zijn voor mij de excuses (zeker 7 dus) geweest om toch hier mijn aankoop te doen.

Ik heb wel de LR-32 set en een liniaal 108 met gatenreeks in Engeland gekocht. Dat scheelde 75 euro! Dus alle aanverwanten koop ik overzee. Het zal ze leren!!!!!

Maar ik ben erg blij met mijn huidige aankoop!!
Dank aan eenieder voor het meedenken.

Bart
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Yup accesoires kan je prima in het buitenland (binnen de EU) aaschaffen. Ebay doet het ook goed...
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
En Bart, hoe zijn de eerste ervaringen met de nieuwe Cleantex?

Misschien kun je een review plaatsen? Altijd leuk namelijk...

gr, Wim
 

DIY_peter

Actieve deelnemer
13 mrt 2009
32
0
josiboy zei:
ik koop zo mijn zaagbladen voor mijn festool invalzaag =
77€ in belgië ,24€ in duitsland via ebay

Bij welke verkoper is dat?
Ik heb ook al een zaagblad van Festool op ebay gekocht van een verkoper in Duitsland, maar dat was toch niet zo goedkoop als de prijs die jij betaald hebt.
 

Houten Klaas

Actieve deelnemer
1 feb 2009
83
0
Houtbewerker zei:
En Bart, hoe zijn de eerste ervaringen met de nieuwe Cleantex?

Misschien kun je een review plaatsen? Altijd leuk namelijk...

gr, Wim


Beste Wim,
Ik ga hem vandaag voor het eerst gebruiken. Er moeten weer wat dingen gemaakt worden.
Ik zal binnenkort beschrijven hoe hij (of is het een zij) bevalt.
Bij mij blijft wel de vraag bestaan: Hoe schoon werk je nou eigenlijk echt met een dergelijke machine? Er is iig geen stofuitblaas. Maar tijdens zagen of frezen komt er stof vrij, ook fijnstof, dat niet opgezogen wordt (bijvoorbeeld aan de onderzijde naar beneden dwarrelt). Tja, en dat adem je weer in.
Zijn er forumgenoten die hier kennis van hebben en nog iets zinnigs over kunnen zeggen?

grtn Bart
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.