Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Hout kopen in de buurt van noord-limburg

Beste forumleden,

Ik heb binnenkort weer 2 projecten om wat tijd aan te besteden, 2 badkamermeubels en een kinderbureautje/speelgoedkist. Voor de badkamermeubels wil ik teak gebruiken denk ik, en voor het andere weet ik het nog niet.
    Nu is mijn vraag waar kan ik in de buurt van Horst (nabij Venlo) hout kopen? Platen (mdf enz.) kan ik halen bij een houthandel hier in Horst. Maar massief hout?? Ik ken de AF in Arnhem wel van het internet maar dat is ook niet echt dichtbij!
    Weten jullie of er zaken zijn dit dichtbij liggen? Of dat er misschien forumleden zijn die hout hebben en "dichtbij" wonen?

Alvast bedankt!!

Groet
    Dave

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Dave,

Misschien kan ik je wel helpen. Stuur me anders even een pb'tje.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

hopelijk komen er meer reacties... het zal toch niet dat alle houtbewerkers hier op het forum van boven de rivieren komen???
    Ik heb eens op internet gekeken en zag een houthandel in Venlo en Someren.
    Die bieden het volgende massieve hout aan:
    Vuren
    Grenen
    Geimpregneerd tuinhout
    Bankiray
    Merbau
    Beuken
    Iroko
    Framire
    Western Red Cedar
    Meranti
    Mahonie
    Steigerplanken
    Eiken
    Bosse

Zou een van die soorten iets zijn? Het moet natuurlijk wel weinig werken, ook gezien de vochtige ruimte (badkamer).
    Dus voor de projecten:
    - Badkamermeubel
    - Kinderspeelgoedkist
    - Broodplank (lijkt mij gestoomd beuken?)
    - overige meubels zoals salontafel enz.

De keuze zal natuurlijk ook afhangen van de kleur? Wil namelijk voor de badkamer een lichtere kleur hebben, zoals teak dat heeft.

Hoop dat er meer houtbewerkers willen reageren!! Heb namelijk op dit gebied zeer weinig kennis.

Groeten
    dave

In Oss, (NB) zit de Zuid Nederlandse houtindustrie (www.zuidnederlandsehoutindustrie.nl)
    Ze hebben o.a. Acacia, Ayous, Azobe, Bangkirai Beuken eiken, Esdoorn, Essen, Iepen, Kersen, Linden, Mahonie, Noten, Peren, Plataan, Steenbeuken teak Wenge en amerikaanse houtsoorten.
    Groeten
    Akwadraat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterderooij Bekijk Berichten
    Ook in Heesch (bij Oss) Neelen hardhout (helaas geen website)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Arno Parren in Haelen:

http://www.parrenhout.nl/

Gr Ed

Wederom bedankt voor de tips! Ik ga vrijdag in Helenaveen (in de buurt van Asten/Deurne) langs bij Erwin Romonesco (meubelmaker en houtzagerij).
    Daar ligt ook vanalles, maar ik ben vooral benieuwd naar het gerookt/gestoomde eiken! Bruin van kleur... kan mooi uitkomen met een hardwaxolie lijkt mij!
    Volgens Erwin kan het heel goed toegepast worden in de badkamer! Ben benieuwd....

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Wat ik heb gehoord over meneer Romonesco is eigenlijk alleen maar positief ! Krijgen we te horen hoe het gegaan is ??
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    Wat ik heb gehoord over meneer Romonesco is eigenlijk alleen maar positief ! Krijgen we te horen hoe het gegaan is ??
    Uiteraard! Ik hou je (jullie) op de hoogte

Forum Rechten