Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Ramen maken

Ramen maken

Hallo allemaal,

Ik wil 2 nieuwe ramen maken. Nu heb ik hier al rond gekeken, maar kan niet echt iets over dit onderwerp vinden, dus nu mijn vraag.
    Wat voor verbinding kan ik het beste gebruiken voor een raam van plm 100 x50 cm met enkel glas.
    En is dit handig te doen met al voorbewerkt kozijnhout, of is dit gemakkelijker te doen met enkel op maat gemaakt hout, dus nog geen schuine randen etc.

alvast bedankt voor het meedenken

Akwadraat

Bedankt RSI,

maar helaas heb ik niet van deze mooie gereedschappen zoals een domino machine en/of tafelfrees met zulke mooie beitels.

Akwadraat

hey hallo
    heb je wel een tafelcirkel of dat ook niet ?
    gr leroy

De oude verbindingen met de hand, voor ramen staat op de bijgaande document tekening (11.7)

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      spatpen.jpg
Bekeken:   528
Grootte:   57,3 KB
ID:        397
    Laatst gewijzigd door Bobbie; 03-07-12 om 19:53.

Hoi Bobbie,
    bedankt voor de tekening.
    Hier kan ik wel mee aan de slag.

Hoi Leroy,
    Ja, een zaagtafel heb ik uiteraard wel, maar helaas nog geen domino machine....
    Loont me nog niet om deze te kopen.

Ja kan de domino ook perfect vervangen door een zelf gemaakt, of gekocht, malletje voor deuvels te boren met een schroefmachine.

Bedankt voor de tip, maar ik denk dat ik maar voor de pen en gat van bobbie ga.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akwadraat Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tip, maar ik denk dat ik maar voor de pen en gat van bobbie ga.
    Deze klassieke Pen en gat verbinding met spatpen is ook nog een keer veel beter als een domino, het is wel meer werk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door designer-john Bekijk Berichten
    Deze klassieke Pen en gat verbinding met spatpen is ook nog een keer veel beter als een domino, het is wel meer werk.
    Dank je Designer John
    Dat gevoel had ik ook al, dus dit wordt 'm.

Forum Rechten