Axminster tafelzaag tsce 12R

kodama

Actieve deelnemer
Ik ben op de markt voor een compacte tafelzaag. Ze moet precies zijn en degelijk gebouwd. Na verschillende modllen te hebben vergeleken kwam ik bij deze machine uit. http://www.axminster.co.uk/axminste...essionid=vgl&changecurrency=EUR#bottomsection

Heeft er iemand ervaring met deze tafelzaag, of ken je iemand die ze heeft? Alle informatie is welkom.
Het lijkt erop dat Axminster naar het vaste land verscheept alhowel ik de kosten nog niet ken.
De machine kan zowel op 230 als 415 V werken. Vermits drijfstroom in Belgie 380 is zou dit misschien een probleem kunnen zijn?

Alle advies en meningen zijn welkom.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb ooit eens een de JET 22-44 osc drum sander van axminster laten overkomen, transportkosten waren ongeveer €160. Bijna belachelijk weinig als je weet dat Hammer mij €500 vroeg om een lintzaag naar hier te brengen 100km van de winkel, die ik dus zelf ben gaan halen.

Over die machine lees ik alleen maar goeds op de forums, al schrikt de 1pk optioneel 3pk mij wat af, zeker dan in 230V. Mijn tafelzaag is 5pk 3x380V en dat is volgens mij een minimum want ik slaag er nog in om de motor stil te leggen bij diepe snedes in massief.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Timothy,
Geloof het of niet, maar ik heb zowel mijn lintzaag als de combiné van Hammer franco thuis geleverd gekregen (ik heb eerst de lintzaag gekocht). Het verschil in afstand kan de reden niet zijn.

Als ik technische gegevens bekijk, is het vermogen bij 220 Volt 2,2 Kw en bij 400 Volt 3,75 Kw. Dit is 3 of 5 Pk.

Mathieu
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb verkeerd gelezen, er stond 1 or 3ph, en niet hp!

Over Hammer, was jij misschien ter plekke gaan onderhandelen? Ik denk dat ze schrikken wanneer ze horen "provincie Luik" ook al zit ik maar een paar km verder dan jij. en dan nog recht langs de afrit van de snelweg die in 1 lijn naar de handelaar gaat. ik denk zelfs dat de machines hier langs komen als ze van de fabriek naar de handelaar gaan.
het zal voornamelijk wel een manier zijn voor hun om hun winst marge sterk te verhogen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik ben inderdaad eerst langs geweest. Maar echt onderhandeld heb ik niet. Dat behoort spijtig genoeg niet tot mijn capaciteiten. Maar 500 euro is wel echt veel voor een ritje vanuit Antwerpen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.