Scharnieren gezocht

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Heren,

Ik ben op zoek naar scharnieren, zie de foto welke ik bedoel. Ik heb alle winkels/bedrijven hier in de regio al gevraagd, niemand had wat en ook niemand had een idee hoe het zou moeten heten.

Dus als er iemand is die denkt te weten waar ze te koop zijn, of hoe deze scharnieren heten dan zou ik dolblij zijn.:D

http://www.b-hermes.de/bilder/produkte/witvar01_gr.jpg

Ik krijg de foto hier niet geplaatst...?:confused:

Alvast bedankt!

Marco
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Bedankt voor je reactie! Ik kan de link helaas niet openen. Ik zal een kleine uitleg/toelichting geven over wat ik er precies mee wil.

Dit rek wordt gebruikt voor de broedvakken van postduiven. Een broedvak is simpel gezegd een vierkante doos, waar voorin deze constructie wordt bevestigd. De bovenste lat wordt vastgemaakt en dan kunnen de 2 deurtjes vrij naar voren en achteren bewegen. Deze worden normaal op hun plaats gehouden door de kunstof schuifjes links en rechts (die komen in een gat in de zijwand van "de doos"). En als het broedvak opengezet wordt kan het deurtje dus naar achteren bewogen worden en komt dan als het ware tegen het plafond van de doos aan en wordt dan weer vastgezet door het schuifje.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is, en anders zal ik het nog proberen toe te lichten met wat foto's.

Marco
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Hoi Marco,

Kun je hiervoor niet gewoon paumellen gebruiken? Die kun je overal kopen.
Of moet dit kunststof zijn?

mvg
Antoon
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Ah nu werkt de link wel, bedankt!

Het liefst heb ik wel kunstof scharnieren, omdat deze normaalgesproken een stuk goedkoper zijn als metalen. Ik heb al gekeken naar metalen paumellen en 1,50/2 euro per stuk is niks. Als ik er dan een dikke 100 nodig heb gaat dat behoorlijk in de bedragen lopen voor wat scharnieren. Vandaar dat ik op zoek was naar kunstof scharnieren, zoals die op de foto.

Bedankt voor jullie reacties en mochten jullie nog een ander idee hebben dan hoor ik dat graag!

Marco
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Bij svb.de verkopen ze ook kunststof scharnieren. Lijkt me sterk dat die daar goedkoop zijn :)

Als eenvoudige, en goedkope oplossing kan je ook denken aan een schroefoog om een schroefje, dat scharniert ook.

Nog even spammen: ik heb nog een aantal paumelles, voor een paar euro over te nemen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.