Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Schroeven voor zaaghandvat

Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje op zoek naar de schroeven waarmee een houten handvat wordt bevestigd op een zaag.

Iemand enig idee waar je ze in Nederland kunt kopen?

Paul

De Praxis heeft vergelijkbare schroeven, met een vlak oppervlak, niet bol. Maar mijns inziens zeer acceptabel als zaagschroef. Ik weet alleen niet meer hoe ze ze noemen. Ze zijn ook te lang, maar de verbindende delen kun je gemakkelijk afzagen. Dat zie je toch niet meer later. Verbindingsschroef heten ze trouwen. Volgens mij € 3,5 per twee.

Liggen bij de ijzerwaren, even zoeken, niet iedere Praxis schijnt ze te hebben.
    Laatst gewijzigd door Wilco Flier; 26-06-12 om 07:59.

Dank je Wilco, da´s makkelijker dan ik dacht.

Paul

Hallo Paul,

Ik heb er ook lang naar lopen zoeken, maar kon ze nergens vinden. Of je moet ze per 100 stuks bestellen bij groothandels. En uit het buitenland halen wordt in verhouding erg duur door de verzendkosten. Dus ik was ook blij ze gewoon bij de Praxis te vinden!

Wilco, je hebt een PM.

Paul

ze zijn wel in Engeland te krijgen
    workshopheaven.com

Paul hoeveel moet je van deze schroeven hebben?
    Ik heb er nog een aantal in volledig messing, zelfde als op de Engelse website.

Bij de Praxis in Hoorn heb ik ze niet kunnen vinden. Wel iets wat er op lijkt maar de kwaliteit valt me niet mee. Heb inmiddels via Ebay wat op de kop getikt, geen messing helaas Zweihaak. Als je er een paar kunt missen, ik hou me aanbevolen.

Ha Paul,

Hier zijn ook nog een soort van schroeven te vinden, ze lijken me minder geschikt voor zaaghandvatten, maar misschien heb je er iets aan.

http://http://www.smederijatelieralk...zaiekpins.html
    Laatst gewijzigd door Wilco Flier; 27-06-12 om 07:44.

Leuk én dichtbij!

Bedankt Wilco.

Forum Rechten