Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Oude klem.

Oude klem.

SAM_2125.jpg SAM_2124.jpg

Ik heb van iemand een oude klem gekregen. (Tenminste hij lijkt nogal oud). Ik heb geen idee waar hij voor gemaakt is, en wat ik er eigenlijk mee moet/kan doen. Heeft iemand een idee wat het voor klem is, en wat ze er mee deden/doen?

Groeten Rudolf.
    Laatst gewijzigd door Rudolf; 24-06-12 om 17:09.

Volgens mij is dat geen klem maar heeft dat iets met schaven te maken om een goede verstek te maken een soort futsel plank of shooting board dacht zoiets gezien te hebben weet 't niet heel zeker maar als dat niet zo is wordt ik wel op het matje geroepen ;-)

Athanor
    Guest
    In Fine Woodworking is al eens een beschrijving gegeven hoe deze zelf te maken is. Ik herinner me dat we op de ambachtschool een paar van die exemplaren in het meubelmakerslokaal hadden liggen. De leraar heeft ons jammer genoeg nooit geleerd deze te gebruiken.
    Zie voor meer info:
    http://www.finewoodworking.com/Skill....aspx?id=28177

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 24-06-12 om 15:48.

Rendew,
    Bedankt, gaf wat leesvoer tijdens verregende dag,
    echter de twee links gaven dezelfde pdf.
    foutje of ...
    kan nog wel wat leesvoer gebruiken

gr Menno

P3170034.jpg

Was laatst nog op de open dag op HMC en voor de zekerheid vast gelegd en om ze na te maken.

Bedankt allemaal, hier was ik nooit opgekomen.
    Ik zal binnenkort eens kijken hoe het ding precies werkt.

Groeten Rudolf.
    Laatst gewijzigd door Rudolf; 24-06-12 om 17:10.

Nog toch nog snel een handig hulpstukje erbij plaatsen die we er daar stond P3170033.jpg

Bovenstaand hulpstukje heet een bankknecht!!

groet, Roeland

Ik gebruik het hulpstuk niet. Is er hier iemand die ik er blij mee kan maken?

Groeten Rudolf.

Forum Rechten