the essential woodworker

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Hallo,

Ik wil bijleren over het handmatig bewerken van hout. Er bestaan gelukkig veel verschillende boeken.
Op internet verwijst men heel dikwijls naar het boek van Robert Wearing, The essential woodworker. Dit boek zou ideaal zijn voor de beginner en toch diep genoeg gaan om een stevige basiskennis op te doen.

Spijtig genoeg kan ik dit boek niet te koop vinden in de Benelux. De club van Schwarz heeft dit enkele jaren geleden ook opnieuw gepubliceerd maar verkopen dit enkel in de US of in e-reader formaat (heb ik niet).
Weet iemand waar ik dit boek, eventueel 2e hands, tegen een redelijke prijs kan kopen?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@haasjerik :Hahahaha....heb jij mij ook al door ??? Nee, heb mijn zinnen gezet op een zaagje,wat beitels, boren en wat toebehoren voor mijn werkbankje......en misschien nog wel meer...
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
Ja. Ik gebruik het programma Calibre en kan daarmee printen. Je kunt ook naar een epub browser plug-in zoeken, voor firefox is er zeker een, dan kun je vanuit je browser printen.

i.
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Ja. Ik gebruik het programma Calibre en kan daarmee printen. Je kunt ook naar een epub browser plug-in zoeken, voor firefox is er zeker een, dan kun je vanuit je browser printen.

i.
Bedankt voor de info, heb het boek in epub formaat gekocht, ben benieuwd of het zal lukken. (Ik wacht nog op de download link)
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Je had ook Ricks aanbod kunnen accepteren, is waarschijnlijk goedkoper dan e-pub+afdrukken én je hebt het echte boek ipv een pak A4tjes ;)

Ook hier te koop voor zo'n £15 inclusief verzenden
 
Laatst bewerkt:

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Allen,

bedankt voor de hulp.
Ondertussen is het ebook besteld voor 8,22€. Ik hoop dat ik het snel toegestuurd krijg :)
Welke boeken zijn er nog aan te raden voor beginners? Ik denk dat boeken met een stap voor stap uitleg zeker een meerwaarde kunnen bieden...
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Roger Holmes: Meubelmaken, het complete handboek (Baptist)
Andy Rae: The Complete Illustrated Guide to Furniture & Cabinet Construction (Amazon)

Terrie Noll: Houtverbindingen, De complete handleiding (schijnt uitverkocht te zijn en ik ben zo dom geweest om mijn exemplaar uit te lezen)

De boeken van Krenov zijn een absolute aanrader, maar gaan minder in op de techniek en meer op het proces. Zeer inspirerend.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.