berken met slaap

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Op de kunstmarkt in het Gimborn Arboretum in Doorn kreeg ik zondag van Jan Kulsdom ((houtdraaier van vogels (uilen b.v.)) een paar stukken berken met slaap. Deze aan elkaar gelijmd met een strook mahonie er tussen. Uit dit totaal een doos/objekt gedraaid en uitgehold. Eén middag draaien en een gehele dag geëxperimenteerd om de juiste top/deksel/final te krijgen. Ook uit mahonie. Afgewerkt met de verbeterde Danish Oil van Ron van Zaltbommel (www.rons.biz.com).
Is bestemt voor expositie. Kan het zo??
vr.gr. Jan Pranger.
houtdraaien 2012 006.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Yep, dat mag wel zo !! De combinatie beuk met slaap / mahonie doet het goed. Misschien was het leuk geweest op in het dekseltje wat lijnen te "branden" voor de "zwarte"lijnen in mahonie ?
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Voor mij is het dekseltje net te spits. Als je het inkort tot de punt bij de bovenste ring zit dan heb je volgens mij een beter gebalanceerde curve.

Mooie vaas, mooi hout trouwens!

Arthur
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Prachtig, een echte Jan Pranger met een vleugje Marlies Dekkers :eek:
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Tsja, mooie organische vormgeving met strategisch geplaatste bandjes waarvan het enige doel het vasthouden van je blik lijkt te zijn...
Zonder mezelf als expert te willen opwerpen, als dit een D is heb je wel erg kleine tuinstoeltjes.
't is in ieder geval flink wat hout ... Goed, ik ga de hond maar eens uitlaten en zal me verder aan de forumetiquette houden :p
Groet, Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.