HOUTWORM ed BEHANDELEN

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Tijdens een bezoek aan de eilanden een tijd geleden, kwam ik op t strand na een zware storm, een aantal grote mooie stukken drijfhout tegen.
Ik heb deze goed laten drogen en bewaard.
Ik wil hier graag iets leuks van maken. ( meubel, interieur ). Toen ik ze onlangs bekeek bleek dat ik niet de enige geïnteresseerde was in deze mooie stukken hout .
Op een paar stukken zijn gaatjes verschenen en er komt zaagsel uit. Hoe kan ik zorgen dat ik mijn mooie stukken hout ongedierte vrij maak zonder dat het hout zelf wordt aangetast ? Het zijn stukken tot zo'n drie meter, variërend in dikte. Wie kan mij helpen met methodes/ bestrijdingsmiddelen?

Groet,

Jonas
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Ik heb van mijn vloerboer de tip mee gekregen om met een injectienaald diesel in de gaten te spuiten, daar door gaan ze dood.

Ik heb het zelf een keer in mijn eikenvloer toegepast en geen schade of iets anders van gehad.
 

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Heb antihoutworm spul gekocht. Wordt wel een werkje opzig aangezien er zoveel gaatjes zijn die ik dan moet injecteren. Monnikenwerkje :rolleyes:

Toch bedankt voor de tip:D:D:D

Groet,

Jonas
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik heb wel eens hout een tijdje in de oven gegooid....iets van 1 1/2 tot 2 uur op de laagste stand.....Of anders een tijdje in de vrieskist.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.