Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

HOUTWORM ed BEHANDELEN

Tijdens een bezoek aan de eilanden een tijd geleden, kwam ik op t strand na een zware storm, een aantal grote mooie stukken drijfhout tegen.
    Ik heb deze goed laten drogen en bewaard.
    Ik wil hier graag iets leuks van maken. ( meubel, interieur ). Toen ik ze onlangs bekeek bleek dat ik niet de enige geïnteresseerde was in deze mooie stukken hout .
    Op een paar stukken zijn gaatjes verschenen en er komt zaagsel uit. Hoe kan ik zorgen dat ik mijn mooie stukken hout ongedierte vrij maak zonder dat het hout zelf wordt aangetast ? Het zijn stukken tot zo'n drie meter, variërend in dikte. Wie kan mij helpen met methodes/ bestrijdingsmiddelen?

Groet,

Jonas

Ik heb van mijn vloerboer de tip mee gekregen om met een injectienaald diesel in de gaten te spuiten, daar door gaan ze dood.

Ik heb het zelf een keer in mijn eikenvloer toegepast en geen schade of iets anders van gehad.

gewoon antihoutworm spul kopen en met een naald in de gaatjes brengen
    daarna nog even het hele hout insmeren ermee en dan in een plastic zak doen en zo een maandje of 2 laten staan
    eventueel herhalen maar meestal is dat niet nodig

Heb antihoutworm spul gekocht. Wordt wel een werkje opzig aangezien er zoveel gaatjes zijn die ik dan moet injecteren. Monnikenwerkje

Toch bedankt voor de tip

Groet,

Jonas

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Waar de gaatjes zitten zitten juist geen beestjes. Het zijn uitvliegopeningen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik heb wel eens hout een tijdje in de oven gegooid....iets van 1 1/2 tot 2 uur op de laagste stand.....Of anders een tijdje in de vrieskist.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten