Cursus Meubelmaker Syntra Maaseik

JasperHendrickx

Nieuw lid
7 sep 2011
10
0
Hoi allemaal


Even snel voorstellen, ik ben Jasper, 21, uit Belgisch Limburg en ik volg al een tijdje dit forum, uit interesse voor houtbewerking. Ik ben van opleiding industrieel vormgever en ik zou daar praktische kennis houtbewerking willen aan toevoegen, om zo eigen meubels te kunnen ontwerpen en bouwen.
Alle info op dit forum komt daarbij goed van pas, maar ik zou toch nog graag een cursus volgen, in plaats van op mezelf wat te gaan klungelen :)
Verder ben ik ook veel met muziek bezig, dus wat experimenteren met instrumentenbouw zie ik ook wel zitten.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de opleiding meubelmaker bij Syntra in Maaseik? Of weten jullie andere en beter avondopleidingen in de buurt?

Ik hoor het graag.

Jasper
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
persoonlijk hoor ik weinig goeds over syntra opleidingen hier in het Antwerpse. Vrij duur en erg gebrekkig.

Minder erg is het dan in het gewone avondonderwijs. Ik denk dan bv aan de opleiding in Turnhout. Nog steeds niet optimaal, maar wel vrij goedkoop en alle machines die je nodig zou kunnen hebben, staan er. Ik beschouw het als een goedkoop atelier (1 euro per lesuur....), met een begeleider ;-)

mijn school: www.sna.be
als je zoekt op nijverheidsschool, ga je normaal wel iets in je buurt moeten kunnen vinden. Hoe wel in het achterhoofd dat het niveau van onderwijs bijna steeds ondermaats is en je dus wel bepaalde dingen hier of elders zal moeten navragen.
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Zover ik het kan afleiden uit de folder, zit Syntra op de campus St-Jansberg. Voor zover ik weet is de technische school van Maaseik goed aangeschreven.
Een andere mogelijkheid is Viio Tongeren.

Mathieu
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik heb afgelopen week het eerste jaar afgerond (inleidend jaar).
Ik moet zeggen, dat ik wel tevreden ben aldaar.
De docent heeft genoeg vakkennis en de te gebruiken materialen zijn prima.

En probeer in Nederland maar eens een avondcursus voor 250 euro per leerjaar te vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.