Terug naar Nederland

WR1944

Oud hout
De laatste voorbereidingen worden getroffen voor m'n (voorlopig) laatste reis naar Nederland. M'n vrouw en ik vertrekken morgen naar Schiphol en hopen na een nachtvlucht in de ochtend van dinsdag veilig te landen. Hopelijk komt er geen vulkaanuitbraak de pret bedreven en heeft de piloot z'n GPS goed geprogrammeerd. M'n vrouw gaat na twee weken weer terug, in Amerika hebben ze niet van die geriefelijke vakantieregelingen als in Holland. Ikzelf blijf tot eind augustus om m'n spullen in te pakken en op transport te stellen.

Daar heb ik twee maanden voor uitgetrokken en ik hoop dat dat genoeg is om alles te regelen. Allerlei instanties als telefoon en kabel moeten ook benaderd worden. En natuurlijk de huur opzeggen. Ik moet zelfs m'n belastingaangiften over 2010 en 2011 nog doen. Ik hoop niet dat ik gelijk in de boeien geslagen wordt op Schiphol.

Zeker zoveel als ik transporteer laat ik achter en de helft daarvan zal wel op de landfill terecht komen. Een deel van m'n electrisch gereedschap verkoop ik en een ander deel is te gebruikt of te gammel om nog wat op te brengen. Ik zal tegen die tijd wel wat posten om eventuele liefhebbers er op te attenderen. Ook het nodige sloophout zal vrijkomen. Ik heb nogal al wat rekken en werktafels gemaakt. En ladenkasten. Misschien kan iemand er iets van gebruiken.

Dus voorlopig geen berichten van mij uit de USA maar dichterbij vanuit het kille kikkerlandje. Maar dat maakt voor het Internet niet veel uit.
 

WR1944

Oud hout
M'n vrouw is afgelopen maandag weer terug naar de States gevlogen en ik ben tijdelijk vrijgezel. Maar zonder m'n vrouw is het niet echt gezellig. Na een paar dagen stuurloos te hebben gevoeld kwamen afgelopen donderdag de dozen voor de verhuizing. 120 stuks en nog 4 gardarobedozen. Ik ben gelijk begonnen met boeken en papieren in de dozen te stoppen maar ik had het gevoel dat ik teveel wilde meenemen. Na een paar strandwandelingen kreeg ik de geest en nu weet ik wat ik weggooi en wat ik meeneem.
Met het inpakken van m'n boeken breek ik vak voor vak dat boekenrek af. Nu zie ik pas hoeveel ik m'n houtbewerkingsvaardigheden heb verbeterd en ik vind me nog steeds niet goed genoeg. In Amerika heb ik niet alleen onder betere omstandigheden kunnen werken, ook het gereedschap en het gebruik ervan is verbeterd. En dit forum heeft daar flink aan bijgedragen. Ook al reageerde ik niet overal op, door het lezen van andermans problemen en de gepresenteerde oplossingen heb ik een hoop opgestoken.
En nu weer verder inpakken.
P.S. Nu ik m'n 25 jaar oude Makita en m'n 15 jaar oude Bosch schroeftol weer in handen heb merk ik pas hoe ik met m'n Festool T15 verwend ben. Maar die oude krengen doen nog wel hun werk ook al zijn de accu's niet veel soeps meer.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.