Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Schaal uit copaiba en onbekende fineersoort

Men neme een hele stapel latten 10 en 15 mm van copaiba-hout, daartussen een wit velletje fineer en een paar potten lijm.......Nachtje wachten....het hele blok naar de lintzaag, daar zaag je er een cirkel uit van een kleine 480mm en dat sleep je weer naar de draaibank. Dan sta je een poosje achter de draaibank met krullen totaan de knieen. Weet terug naar de lintzaag en daar zaag je een aantal stukken uit de schaal. In het kort is dat wel het hele project. Beetje gekheid natuurlijk maar soms is het gewoon niet veel ingewikkelder. Er gaat natuurlijk een periode van ontwerp aan vooraf maar verder is het redelijk simpel.

IMG_3623.JPG

IMG_3624.JPG

IMG_3625.JPG

IMG_3626.JPG

Afmetingen : 480 mm doorsnede, 100mm hoog
    Afwerking : 2 lagen "vernieuwde"houtolie van de Cokerij, hierna nog even een behandeling met carnaubawas.

Deze schaal is te koop, mocht iemand belangstelling hebben geef dan even een seintje.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Ziet er goed uit.

Rick, mooi hoor, wat doe jij altijd met je krullen, soms gooi ik ze in de groene afvalbak maar als je beetje schaaft of draait heb je zoveel dat je het niet kwijt kunt. Wat doe jij ermee?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Bedankt voor de complimenten

@scheppie : de krullen gooi ik meestal in de groene bak wanneer ik zeker weet dat er geen andere prut doorheen zit zoals lijm bv. In de praktijk gaat het gros in de grijs afvalbak want er zit bij mij wel vaak iets met lijm aan.
    met vriendelijke groet,
    rick

hoe bevalt de nieuwe olie? t'is wel lekker snel droog he?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    @Mark : die olie bevalt wel redelijk tot goed. Alleen die geur.....sjemig...daar doe je mij echt geen plezier mee

@scheppie : gisteren was ik even in de tuin bezig...toen wilde ik het snoeiafval weggooien.....iemand had de hele bak volgestort met houtkrullen.....hahahaha
    met vriendelijke groet,
    rick

als je houtkrullen naar het containerpark vraag dan eerst wat er met het groenafval gebeurd!
    wat je in de groene bak gooit wordt compost van gemaakt
    maar het spul wat je zelf wegbrengt wordt vaker gebruikt in de biogasinstallaties en dan mogen krullen er niet in
    dus let daar even op want ik mocht zaterdag bijna een kuub krullen er terug uit gaan vissen:s

verder een erg mooie schaal!!
    leuke vorm

leuk idee rick, al heb ik het gevoel dat je keuze voor het uitzagen van de laatste stuk niet helemaal goed zit. Misschien werkt een meer organische bladvorm hier beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk Berichten
    Rick, mooi hoor, wat doe jij altijd met je krullen, soms gooi ik ze in de groene afvalbak maar als je beetje schaaft of draait heb je zoveel dat je het niet kwijt kunt. Wat doe jij ermee?
    Ik ben Rick niet, maar ik gooi mijn krullen in de tuin, op het paadje dat van voor naar achter loopt, en in de boswal achterin, als bodembedekking.

Forum Rechten