Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: mijn favorieten

mijn favorieten

Het zijn eigenlijk blogs maar hier van heb ik heel veel geleerd de meeste zal wel bekend zijn denk ik

met stip op nummer 1
    logan cabinet shoppe

ook heel informatief
    the renaissance woodworker

komt tegenwoordig niets meer bij maar vindt ik wel erg mooi
    woodtreks

leuk om te zien
    theboisshop

geweldig veel info en vaak goedkope en originele oplossingen
    http://www.youtube.com/askwoodman

hier kan ik uren naar kijken roy underhil
    the woodwrights shop

wie kent hem niet:
    en gelijk de podcast (audio:woodtalk online op je mp3 speler in de werkplaats gaat soms nergens over maar is wel leuk)
    the woodwhisperer

deze hoort er dan ook bij
    matts basement workshop

lumberjocks zal ik maar niet meer noemen denk ik met woodworking for mere mortals, blue colar woodworking etc etc etc

http://www.halfinchshy.com/

Hij praat soms wat lang maar heeft leuke projecten.

Wil je meer weten over houtbewerking, stellen van gereedschap of het scherpen ervan, zoek dan eens naar Paul Sellers. Zonder al teveel franje geeft deze man een hele professionele uitleg.
    Wat deze man te vertellen heeft sluit veel beter aan bij onze manier van werken. De man heeft ook geen nood aan allerlei exotische spullen om iets te maken, nee, gewoon het dag dagelijkse gereedschap op de juiste manier gebruikt is meer dan voldoende.

Van al wat ik al gezien heb is deze man toch één van de bekwaamste vakmensen vind ik. Het oogt misschien niet spectaculair, maar het is een plezier om naar te kijken.
    De man kent zijn job, en weet het ook over te brengen.

Nog zo iemand is "The English Woodworker" het gaat nog niet altijd even vloeiend, maar de man heeft oog voor detail, en binnenkort een machinepark om 'U" tegen te zeggen, die komt er wel.

Dit in tegenstelling met vele andere die ik al aan de slag zag, dat is eerder huilen met de pet op.

Mvg,

André

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Wil je meer weten over houtbewerking, stellen van gereedschap of het scherpen ervan, zoek dan eens naar Paul Sellers. ...
    De man kent zijn job, en weet het ook over te brengen...

Mvg,

André
    Als ik het goed onthouden heb slijpt Paul de vouw van zijn beitels bol, zie je niet vaak. Zijn video serie ""The aritisan course with Paul Sellers" wil ik binnenkort ook aan gaan schaffen, veel materiaal voor weinig geld. De previews zien er leerzaam uit.

die volg ik de laatste tijd ook. lekker weinig poespas.
    op dit moment heeft is hij een serie aan het maken over het bouwen van een werkbank.

op youtube is er ook nog ask woodman die heeft vaak goedkope maar goede oplossingen.

Zelf je zaagtafel bouwen met een betonnen tafel:
    http://www.ibuildit.ca/table-saw-1.html

Forum Rechten